چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم
چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم ؟

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

بهتر است قبل ورزش چیزی بخوریم یا بعد از ورزش ؟؟؟
پاسخ این سوال , هر دو زمان است . ورزشکاران باید بدانند که تغذیه پس ورزش به اندازه تغذیه پیش از ورزش بسیار مهم است . البته نکته مهم آن است که بلافاصله قبل و یا پس از ورزش نباید چیزی خورده شود .

بهترین فاصله زمانی بین وعده غذای خورده شده پیش از ورزش و انجام تمرینات ورزشی بهتر است بین ۲ تا ۳ ساعت باشد . فاصله زمانی کمتر از آن خطرات جدی برای فرد به همراه خواهد داشت . ورزش کردن با شکم پر برای دستگاه گوارش مضر است و باعث صدمه به آن می باشد . پس از غذا خوردن گردش خون متوجه سیستم گوارش است و انجام ورزش باعث اختلال خونرسانی به بافت عضلات می گردد , و فرد دچار تهوع و استفراغ خواهد شد .

توصیه می شود نیم ساعت تا ۱ ساعت پیش از ورزش خوراکی مختصری مانند نان و پنیر گردو , موز , یک لیوان شیر میل کنید . تا قند خون در سطح نرمال تنظیم گردد . ورزش به صورت ناشتا به هیچ وجه برای بدن مفید نیست و باعث اختلال در ورزش کردن می شود .

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم
چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

تغذیه پس از ورزش نیز مانند پیش از ورزش مهم است . برای تجدید ذخایر گلیکوژن بدن حتما می بایست خوراکی حاوی کربوهیدرات و پروتئین میل شود . توصیه می شود این وعده ۱-۲ ساعت پس از اتمام ورزش باشد .

همچنین به دلیل تعریق بدن میزان زیادی آب و الکترولیت از دست می دهد , می بایستی به اندازه کافی آب و مایعات , همچنین میوه و سبزی برای تامین الکترولیت ها مصرف گردد .

سوپ سبزیجات و مرغ , شیرکاکائو , آب سبزیجات , اب میوه خانگی و شیر عسل از انتخاب های غذایی بسیار خوب برای پس از ورزش است که آب کافی و الکترولیت ها را برای بدن شما تامین خواهد کرد .

ماهی کبابی , انواع کباب و مرغ نیز از غذاهای پر پروتئینی برای تامین عضلات از دست رفته حین ورزش است که توصیه می شود پس از ورزش دریافت شوند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه بعد از ورزش هوازی - قبل و بعد از تمرین چه بخوریم؟

تغذیه بعد از ورزش هوازی – قبل و بعد از تمرین چه بخوریم؟

تغذیه بعد از ورزش هوازی – قبل و بعد از تمرین چه بخوریم؟ تغذیه بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *