آیا جو قند دارد؟ آیا مصرف جو بر دیابت تاثیر میگذارد؟
آیا جو قند دارد؟ آیا مصرف جو بر دیابت تاثیر میگذارد؟

آیا جو قند دارد؟ آیا مصرف جو بر دیابت تاثیر میگذارد؟

آیا جو قند دارد؟آیا مصرف جو بر دیابت تاثیر میگذارد؟

آیا جو قند دارد؟ آیا دیابتی ها می توانند جو مصرف کنند ؟

جو و بلغور آن بسیار کم کالری و سرشار از فیبر می باشند . به همین دلیل انتخاب غذایی بسیار خوب برای افرادی است که می خواهند وزن کم کنند . همچنین با اینکه جو حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است ولی برای افراد دیابتی مصرف آن بلامانع است . در این مقاله به ببرسی مصرف جو برای افراد دیابتی پرداخته ایم .

جو سرشار از ریزمغذی است .
۱۰۰ گرم جو پخته حاوی ۳۸۹ کالری انرژی , ۶۶ گرم کربوهیدرات , ۱۷ گرم پروتئین , ۱۱ گرم فیبر و ۷ گرم چربی میباشد . همچنین جو ۲۴۶% نیاز روزانه به منگنز , ۵۲% نیاز روزانه به فسفر , ۵۱% نیاز روزانه به ویتامین ب ۱ , ۴۴% نیاز روزانه به منیزیم , ۳۱% نیاز روزانه به مس و ۲۶% نیاز روزانه به روی و آهن را به خوبی تامین می کند . علاوه بر موادمغذی یاد شده جو حاوی مقادیری فولات و ویتامین ب ۵ است .

آیا جو قند را در دیابتی ها بالا می برد ؟
جو حاوی مقدار زیادی کربوهدرات است . در حقیقت ۶۷% کالری جو از کربوهیدرات موجود در آن است . این مورد برای افراد دیابتی نگران کننده است .
جو با آن که کربوهیدرات بالایی دارد ولی مقدار فیبر آن نیز بالا است . وجود فیبر در این غله در کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت موثر است . فیبر موجب کندی جذب کربوهیدرات و در نتیجه عدم بالا رفتن ناگهانی قند خون می شود .

آیا جو قند دارد؟ آیا مصرف جو بر دیابت تاثیر میگذارد؟
آیا جو قند دارد؟ آیا مصرف جو بر دیابت تاثیر میگذارد؟

جو موجب کنترل بهتر قند خون در دیابتی ها می شود .
در ۱۴ مطالعه انجام شده , مشاهده شد جو موجب تقویت کنترل قند خون است و قند خون ناشتا را تا ۷ mg/dL کاهش می دهد . این به خاطر وجود بتا-گلوکان که نوعی فیبر محلول است در جو می باشد . این نوع فیبر با جذب آب در روده , نرکیبی ژلاتینی تشکیل می دهد که موجب کندی هضم و جذب کربوهیدرات در روده می شود . در نتیجه پس از خوردن جو در افراد دیابتی قند خون ناگهان بالا نمی رود .

سایر فواید سلامتی جو
مصرف جو موجب کاهش پروفایل لیپیدی و کلسترول بد ( LDL ) در خون می شود .
جو به کنترل وزن کمک می کند و احساس سیری طولانی مدتی در فرد ایجاد می کند .
موجب سلامت دستگاه گوارش به ویژه روده ها می شود .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *