رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟
رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی – چطور بر ایست وزنی غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی

چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

رژیم خروج از استپ وزنی

ایست وزنی زمانی اتفاق می افتد که علی رغم انجام ورزش منظم و داشتم رژیم کاهش وزن اصولی , دیگر وزن کم نمی کنید . در روند کاهش وزن و لاغری , غالب افراد در بخشی از مسیر استاپ وزنی و عدم کاهش وزن را تجربه می کنند . اما باید بدانید کم شدن سرعت کاهش وزن و یا ایست وزنی کاملا طبیعی است . و بهتر است قبل از آن که از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل ناامید شوید , راهکارهای زیر را نیز انجام بدهید .

در ابتدای شروع برنامه کاهش وزن , سرعت کاهش وزن و از دست دادن چربی بالاست . زیرا دریافت کالری نسبت به قبل کمتر شده است و بدن برای تامین انرژی از گلیکوژن و چربی ذخیره شده استفاده می کند . با ادامه این روند به مرور حجم گلیکوژن که در بافت عضلانی و کبد ذخیره می شود , کاهش میابد . همین امر باعث کاهش سطح متابولیسم و سوخت و ساز بدن می گردد . در نتیجه ممکن است ایست وزن در فرد ایجاد شود و دیگر وزن کم نکند .
برای خروج از استاپ وزنی حتما می بایست از ابتدا ورزش منظم انجام دهید تا در این مسیر توده عضلانی از دست نرود . همچنین با محدودیت دریافت کالری و افزایش فعالیت بدنی به راحتی می توان مجدد کاهش وزن را از سر گیرید .

 

رژیم خروج از استپ وزنی - چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟
رژیم خروج از استپ وزنی – چطور بر ایست وزنی در مسیر کاهش وزن غلبه کنیم؟

 

عادات غذایی تان را مجدد بررسی کنید – حتما از ابتدای برنامه کاهش وزن میزان کالری دریافتی و مدت زمان انجام ورزش را در دفترچه ای ثبت کنید . اکنون که دچار استاپ وزنی شده اید , میزان فعالیت بدنی و کالری دریافتی خود را با روزهای نخست مقایسه کنید .

کالری دریافتی تان را کاهش دهید – حتما با مشورت متخصص تغذیه میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید .

افزایش میزان انجام ورزش – مدت زمان انجام ورزش را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بیشتر کنید .

پویا باشید – زندگی تان را فعال تر کنید . به جای ساعت ها نشستن و تلویزیون تماشا کردن بهتر است پیاده روی کنید , خرید های روزانه منزل را شخصا انجام دهید . از ماشین کمتر استفاده کنید . به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید . هنگام صحبت با تلفن راه بروید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

وقتی وزن پایین نمی اید

وقتی وزن پایین نمی اید

وقتی وزن پایین نمی اید   وقتی وزن پایین نمی اید – موانع کاهش وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *