امگا3 و لاغری امکان پذیر است ؟
امگا3 و لاغری امکان پذیر است ؟

امگا۳ و لاغری

امگا۳ و لاغری امکان پذیر است ؟

امگا۳ و لاغری – کمبود اسید چرب امگا-۳ با چاقی و اضافه وزن ارتباط مستقیم دارد ! دریافت ناکافی چربی های مفید و ضروری شما را مستعد ازدیاد وزن و چاقی می کند .

رژیم غذایی متعادل و انجام ورزش دو فاکتور اصلی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می باشند .

چربی ها از موضوع های پر چالش امروز علم تغذیه می باشند . توصیه کلی بر کاهش دریافت انواع چربی ها است . اما همه ما به خوبی می دانیم که چربی برای سلامت بدن ضروری است . چربی در ساختار غشای سلولی , بافت مغز , به عنوان سوخت انرژی در بدن و … مورد استفاده قرار می گیرد . به همین دلیل دریافت چربی های ضروری , مورد احتیاج بدن است .

امگا3 و لاغری امکان پذیر است ؟
امگا۳ و لاغری امکان پذیر است ؟

اسید چرب امگا۳ تاثیرات فراوانی بر سلامت مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و بیماری های قلبی و تقویت سیستم ایمنی دارد .

مطالعات اخیر نشان داده اند که کمبود اسید چرب ضروری امگا۳ در بدن باعث چاقی و افزایش وزن می شود . اسید چرب امگا۳ با تقویت اثر هورمون لپتین ( هورمون سیری ) موجب کاهش اشتها است و نقش به سزایی در کاهش وزن دارد . اسید چرب امگا۳ خاصیت ضد التهابی در بدن دارد در صورتی که این اسید چرب در بدن کم باشد , التهاب بدن زیاد می شود . التهاب با چاقی و اضافه وزن در اتباط است .

منابع امگا۳ کدام مواد غذایی می باشند ؟
گردو , دانه چیا , تخم کتان و غذاهای دریایی از بهترین منابع غذایی این اسید چرب می باشند . دریافت کافی منابع غذایی آن و یا مکمل های تغذیه ای امگا۳ با تاثیر بر متابولیسم بدن موجب کاهش التهاب در بدن می شوند .

البته در کنار دریافت کافی امگا۳ , دریافت چربی های مضر می بایستی کاهش یابد . زیرا چربی های مضر خود باعث ایجادالتهاب و در نتیجه چاقی می باشند . توصیه می شود برای حفظ سلامت و کنترل وزن دریافت غذاهای فست فودی , محصولات غذایی تجاری , غذاهای سرخ کردنی را تا حد زیادی کاهش دهید .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *