درمان گرفتگی عضلات در بارداری
درمان گرفتگی عضلات در بارداری

درمان گرفتگی عضلات در بارداری

درمان گرفتگی عضلات در بارداری با رژیم غذایی متنوع

درمان گرفتگی عضلات در بارداری با مصرف منابع غنی از منیزیم
زنان باردار به منیزیم بیشتری نیاز دارند . منیزیم نه تنها برای بارداری موفق , بلکه برای سلامت مادر و جنین ضروری است .بیشتر زنان باردار به اندازه کافی منابع غنی از منیزیم را دریافت نمی کنند , به همین دلیل ممکن است مشکلات جدی برای آن ها در پی داشته باشد .

بیش از ۳۰۰ آنزیم در بدن برای عملکرد خود به منیزیم نیاز دارند . منیزیم ماده معدنی ضروری و لازم برای تنظیم حرارت بدن , سنتز و تولید پروتئین ها و برای سلامت اعصاب و عضلات می باشد . بیشتر خانم ها در برنامه غذایی خود به اندازه کافی منیزیم دریافت نمی کنند . این منجر به بروز علائم و نشانه هایی از قبیل : بی خوابی های شبانه , گرفتگی عضلانی , تهوع , خستگی و ضعف دارد . افرادی که دچار کمبود منیزیم می باشند قادر به کنترل استرس و نگرانی های خود نمی باشند و بیشتر مستعد اضطراب و پریشانی هستند .

درمان گرفتگی عضلات در بارداری
درمان گرفتگی عضلات در بارداری

زمانی که یک خانم باردار می شود , میزان نیازش به منیزیم نیز افزایش می یابد. منیزیم موجب بهبود عملکرد هورمون انسولین در بدن , به همین خاطر برای داشتن سطح قند خون نرمال به منیزیم نیز احتیاج است .

دریافت ناکافی منیزیم باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت حاملگی و افزایش وزن بیش از حد در این دوره می گردد . دریافت کافی منیزیم موجب تقویت رشد و تکامل جنین , و پیشگیری از تولد زودرس و کم وزنی هنگام تولد می گردد . همچنین از دیگر فواید منیزیم کاهش خطر پره اکلامپسی مادر در دوران بارداری است .

بسیاری از خانم ها دوران بارداری را با سختی سپری می کنند در حالی که با تامین مواد مغذی موردنیاز بدن خود و جنین به راحتی می توان این دوران را به دورانی شیرین برای مادر شدن تبدیل کرد .

تهوع و نفرت از برخی موادغذایی دو نشانه مهم است که نشان می دهد مادر دچار کمبود منیزیم است . سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج ؛مغزهای خام مانند بادام , گردو , پسته ؛ دانه های گیاهی و گوشت ها بهترین منابع غذایی طبیعی منیزم می باشند که انتظار می رود مادران باردار به اندازه کافی در دوران حاملگی دریافت کنند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *