گیلاس برای ورزشکاران
گیلاس برای ورزشکاران

گیلاس برای ورزشکاران

گیلاس برای ورزشکاران

ورزشکاران حرفه ای بخوانند!

طبق تحقیقات انجام شده مشاهده شده است اشتفاده از غذاهای طبیعی و سالم در ورزشکاران بسیار مفید تر از داروها و مکمل ها است و هیچگونه عارضه جانبی نیز ندارند.
گیلاس یکی از میوه های تابستانی فوق العاده است که برای افزایش قوای ورزشکاران نیز موثر است.

خواب بهتر
ورزشکاران به علت حجم تمرینات زیاد, سرحالی و شادابی , و تجدید قوا به خواب عمیق و کافی نیاز دارند. در حالی که اغلب ورزشکاران با توجه به استرس بالا و سبک زندگی نادرست خواب با کیفیتی ندارند. گیلاس حاوی ملاتونین است که در تنظیم چرخه خواب و بیداری نقش مهمی دارد. نوشیدن یک لیوان آب گیلاس پس از تمرینات ورزشی موجب عمیق تر شدن و ارتقا کیفیت خواب می‌شود. خواب کافی موجب برگشت انرژی از دست رفته, شادابی و نشاط است. همچنین گیلاس حاوی آنتی اکسیدان هایی است که موجب کاهش آسیب بافت عضلانی, التهاب و افزایش توان جسمانی می‌شود.

ضد التهاب
گیلاس حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است. این ترکیب فلاونوئیدی خواص ضد التهابی همانند داروهای ضد التهابی مثل ناپروکسن و آیبوپروفن دارد. التهاب مفاصل در ورزشکاران حرفه ای شایع است. درد مفاصل باعث کاهش حجم تمرینات می‌شود. گیلاس بدون عوارض جانبی مانند داروها موجب کاهش دردهای مفصلی است.

گیلاس برای ورزشکاران
گیلاس برای ورزشکاران

ضد درد
مسابقات و تمرینات پی در پی احتمال آسیب و درد عضلانی را افزایش می‌دهد و این در افراد تازه کار و حرفه ای تفادت چندانی ندارد. به جای استفاده از داروهای ضد درد و تحمل عوارض ناشی از آن ها , از این میوه شیرین تابستانه استفاده کنید.
مصرف بیش از حد داروهای ضد درد بایث بروز مشکلات گوارشی, کلیوی و قلبی است.

تقویت سیستم ایمنی با گیلاس
فعالیت جسمانی بیش از حد و تمرینات ورزشی خارج از حد تعادل باعث سرکوب سیستم ایمنی است. گیلاس سیستم ایمنی را ارتقا می‌بخشد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چرا ورزش نمی کنیم

چرا ورزش نمی کنیم ؟

چرا ورزش نمی کنیم ؟ ما چرا از ورزش فرار می کنیم؟ با سبک زندگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *