تغذیه سالم در کودکان
تغذیه سالم در کودکان

تغذیه سالم در کودکان

تغذیه سالم در کودکان محافظ سلامت کودکان است.
چاقی و آلرژی دو مسئله سلامتی شایع بین کودکان است که بیشتر والدین از این بابت نگران فرزندان خود هستند. در صورتی که سبک زندگی متعادل و سالم داشته باشید , همه اعضای خانواده سلامت خواهند بود.

راه های سالم کردن تغذیه کودکان

۱٫غذا و میان وعده سالم انتخاب کنید. میوه و سبزی, گوشت, غلات و محصولات لبنی از جمله مواد غذایی سالم هستند که باید در برنامه غذایی کودک از آن ها استفاده شود.

۲٫در حالی که بیشتر روزهای هفته فست فود می‌خورید به یکباره نمی‌توانید الگو غذای کودک را به گیاه‌خواری تغییر دهید.

۳٫سفره خانوادگی – کنار خانواده غذا خوردن یکی از راه های موثر در سالم غذا خوردن است. همراهی پدر و مادر با کودک در غذاخوردن بسیار در کنترل وزن و سالم خوردن کمک کننده است.

 

تغذیه سالم در کودکان
تغذیه سالم در کودکان

 

۴٫ یک شب اشکال ندارد! هرگز این جمله را نگویید .با این حرف کودک تصور می‌کند در شرایط خاص مانند مهمانی, تولد, عروسی و … می‌تواند هرچه می‌خواهد بخورد!

۵٫ اگر کودک شیر یا آبمیوه بیش از حد طبیعی می‌نوشد , حتما کنترل کنید. خوراکی های دیگر را به او معرفی کنید. افراط در هر ماده غذایی حتی سالم و طبیعی به نفع سلامتی نیست.

۶٫در خانه آشپزی کنید. کودک را به آشپزخانه بیاورید و از او بخواهید در کارها کمکتان کند. حتی اگر تواناییش را دارد, از اون بخواهید سالاد را درست کند.

۷٫ میوه ها و سبزی های تازه را در منزل داشته باشید تا در میان وعده عصر همراه کودک میل کنید. تزئین خوراکی ها در افزایش اشتها او به خوراکی های سالم بسیار موثر است. میوه و سبزی حاوی ویتامین های A,C,D,E,K هستند.

۸٫ در صورت رژیم غذایی ناسالم و غلط ممکن است کودک دچار یبوست شدید باشد. آب, سبزیجات و میوه را برای رفع این وضعیت به برنامه او اضافه کنید.

۹٫پرخوری ممنوع! چیپس, بستنی , بیسکوئیت و هرگونه هله هوله را کمتر خریداری کنید. در حالی که کابینت پر از خوراکی های این قبیل است نمی‌توان از کودک انظار داشت سالم غذا بخورد! پس گام اول اصلاح سبد خرید خانواده است.

۱۰٫هرگز به کودک خود برچسب نزنید. “او هرگز بروکلی نمی‌خورد!”, “از شیر متنفر است” جملاتی است که به کودک برچسب بدغذایی می‌زند و کودک با خود می‌گوید پس من هیچ وقت نباید از این غذاها بخورم.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راه های افزایش وزن در کودکان

تغذیه سالم برای کودکان دبستانی

تغذیه سالم برای کودکان دبستانی تغذیه سالم برای کودکان دبستانی پیتزا مادرانه ! بهتر است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *