راه های افزایش وزن در کودکان
راه های افزایش وزن در کودکان

تغذیه سالم برای کودکان دبستانی

تغذیه سالم برای کودکان دبستانی

تغذیه سالم برای کودکان دبستانی

پیتزا مادرانه !
بهتر است به جای پیتزا و فست فود های بیرون , خودتان غذاهای فانتزی اما سالم و مغذی را در منزل تهیه کنید . با استفاده از خمیر آرد کامل , سبزیجات تازه ( فلفل دلمه , هویج , گوجه , پیاز , قارچ و زیتون ) , ادویه و کمی سس به راحتی می توانید پیتزا خانگی درست کنید . ( کم کالری و کم چرب )

مافین موز
اگر کودک شما عاشق انواع کیک و شیرینی است بهتر به جای آن که او را از خوردن این مواد خوراکی منع کنید , خودتان در منزل کیک خانگی درست کنید . بهترین راهکار اضافه کردن عسل یا شیره انگور به جای شکر ؛ استفاده از آرد کامل ؛ روغن زیتون بدون بو به جای روغن نباتی ؛
افزودن کشمش , مویز , خرما و … به کیک و افزودن مقداری وانیل است . بدین ترتیب کودک شما عاشق کیک های خانگی خواهد شد .
همچنین می توانید با آرد خانگی , در فر نان خانگی تهیه کنید .

 

تغذیه سالم برای کودکان دبستانی
تغذیه سالم برای کودکان دبستانی

 

 

کیک سبزیجات !
بیشتر کودکان حتی تا سنین نوجوانی از خوردن سبزیجات امتناع می کنند . بهترین روش تزئین و طعم دادن به سبزیجات است . امروزه با جستجوی سریع در اینترنت طرح های مختلفی برای تزئین خواهید یافت . همچنین با استفاده از سس سیزی , آبلیمو , سکنجبین , ماست و … می توانید خوردن سبزیجات را برای کودک خود هیجان انگیز کنید .

چیپس
بچه ها عاشق چیپس سیب زمینی همراه با سس زیاد و پنیر پیتزا هستند ! در حالی که اصلا برای سلامتی آن ها مفید نیست . توصیه ما به مادران تهیه انواع چیپس در منزل است . شما می توانید انواع سبزیجات مانند سیب زمینی , قارچ , پیاز و … را به صورت نازک برش دهید . در ظرف مخصوص فر بچینید . کمی نمک و فلفل , سبزیجات معطر و مقدار کمی روغن زیتون بر روی برش ها اضافه کنید ؛ و اجازه دهید به مدت ۲-۳ دقیقه در حرارت بالا در فر گریل شود . بدین ترتیب چیپس های کم کالری , کم چرب و بسیار مغذی را برای کودک خود تهیه کرده اید که همه اعضای خانواده می توانند با خیال راحت از آن بخورند .
ذرت بو داده خانگی نیز از دیگر خوراکی های مورد استقبال کودکان است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذیه سالم در کودکان

تغذیه سالم در کودکان

تغذیه سالم در کودکان محافظ سلامت کودکان است. چاقی و آلرژی دو مسئله سلامتی شایع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *