رفع خواب آلودگی و خستگی فصل بهار با تغذیه !
رفع خواب آلودگی و خستگی فصل بهار با تغذیه !

رفع خواب آلودگی و خستگی فصل بهار با تغذیه !

رفع خواب آلودگی و خستگی فصل بهار با تغذیه !

 

رفع خواب آلودگی و خستگی
همه ما دوست داریم سالم , شاد و با نشاط باشیم . به طور کلی همه می دانیم که برای حفظ سلامتی ؛ سبزیجات بیشتر و شکر کمتری بخوریم و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشیم . اما متاسفانه بیشتر افراد حتی این توصیه های ساده را رعایت نمی کنند .

یکی از بزرگترین علل بیشتر افراد خستگی , بی حالی و کمبود وقت برای حفظ سبک زندگی سالم است . پیروی از رژیم غذایی سالم و داشتن برنامه ورزشی منظم ممکن است کمی حوصله سر بر و خسته کننده باشد !

تهیه غذاهای سالم و مغذی زمان بر است . بیشتر افراد به ویژه افراد شاغل ترجیح می دهند تا به جای گذراندن وقت در آشپزخانه , استراحت کنند و تفریح داشته باشند .

 

رفع خواب آلودگی و خستگی فصل بهار با تغذیه !
رفع خواب آلودگی و خستگی فصل بهار با تغذیه !

 

خستگی به چند دلیل ممکن است به صورت مزمن برای فرد بروز کند :

 

کم خوابی و یا خواب بدون کیفیت – زندگی مدرن امروزی پر از استرس و مشغله است . به همین دلیل بیشتر افراد به میزان کافی خواب و استراحت ندارند . بهترین ساعات خواب شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح است . برای حفظ سلامتی و شادابی بهتر است دیر تر از ۱۰:۳۰ بیدار نباشید . برخی افراد هم ممکن است با اینکه زود به رختخواب می روند , اما خواب با کیفیتی ندارند , که دلیل آن ممکن است ناشی از برخی بیماری ها مانند کبد چرب , استرس و یا یائسگی در زنان باشد .
در صورتی که خواب خوب و با کیفیت ندارید حتما منابع سرشار از منیزیم را به میزان کافی مصرف کنید . همچنین می توانید با مشورت متخصص تغذیه از مکمل های تغذیه ای منیزیم بهره مند شوید .

سموم بدن – سطح بالای سموم و مواد زائد در بدن , باعث خستگی و بی حالی است . در مقایسه با ۲۰ سال گذشته بدن انسان در تماس با میزان بسیار بالایی از مواد سمی است که سلامت را تحت شعاع قرار می دهد . همچنین برنامه غذایی ناسالم , دریافت قند و شکر , غذاهای آماده و فست فود ها و … باعث بدتر شدن شرایط می شود . پیروی از برنامه غذایی سم زدا و پاکسازی به حفظ شادابی و طراوت بدن کمک می کند .

حساسیت غذایی – یکی از علل دیگر خستگی , آلرژی است . دریافت موادغذایی که برای شما حساسیت زا است مانند دریافت حجم زیادی ماده سمی است ! این مواد در کبد و سیستم گوارش انباشته می شوند و باعث برهم خوردن خواب می گردند . حساسیت های غذایی خود را بشناسید .

کمبود انتی اکسیدان – بسیاری افراد به میزان کافی غذاهای خام , میوه و سبزی دریافت نمی کنند .

مشکلات تیروئیدی – اضافه وزن و خستگی دو عارضه ناشی از اختلالات غده تیروئید است .

دیابت – در صورتی که دچار خستگی مزمن , اضافه وزن و بالای ۳۰ سال هستید , حتما از پزشک خود بخواهید تا قند خون شما چک شود . یکی از عارضه های دیابت خستگی مفرط است .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *