درمان پوکی استخوان در زنان
درمان پوکی استخوان در زنان

درمان پوکی استخوان در زنان

درمان پوکی استخوان در زنان

درمان پوکی استخوان در زنان – راه حل پوکی استخوان
آمار مبتلایان به بیماری پوکی استخوان متاسفانه روز به روز در حال افزایش است . پوکی استخوان بیماری خاموش است که تا زمان شکستگی استخوان , فرد متوجه ان نخواهد شد و البته آن زمان , زمانی دیر برای درمان و مداوای استخوان است .

 

 

کدام ریزمغذی ها مانع پوکی استخوان هستند ؟؟؟

ویتامین D
این ویتامین برای سلامت استخوان و جذب کلسیم ضروری است . ویتامین D از کلسترول موجود در پوست در اثر تابش مستقیم نور خورشید تولید می شود . در حقیقت ویتامین D ویتامین نیست بلکه هورمونی استروئیدی است . علاوه بر نورخورشید , برخی منابع غذایی حیوانی نیز حاوی ویتامین D می باشند . قارچ و سبزیجات برگ سبز تیره نیز تا حد بسیار کمی حاوی این ویتامین می باشند .

ویتامین ث
ویتامین ث از دیگر ویتامین های ضروری برای حفظ سلامت استخوان است . نیاز روزانه به این ویتامین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم است . ویتامین ث در ساخت کلاژن در استخوان نقش دارد . مرکبات ( پرتقال , نارنگی , گریپ فروت , لیمو ) , فلفل دلمه ای , انواع توت ها منبع عالی این ویتامین می باشند .

ویتامین K
این ویتامین در رسوب و قرار گیری کلسیم در استخوان ها نقش دارد . همچنین ویتامین K مانع از رسوب کلسیم در عروق خونی می شود . علاوه بر ویتامین های یاد شده , دریافت منابع غنی از ویتامین K نیز برای سلامت استخوان ضروری است .

 

 

درمان پوکی استخوان در زنان
درمان پوکی استخوان در زنان

 

اگر پوکی استخوان داشتیم , چه کار کنیم ؟؟؟

حتما با پزشک خود ملاقات کنید تا آزمایش های ضروری برای بررسی چگالی استخوان , و آزمایش های هورمونی برای بررسی سطح هورمون استروژن و پروژسترون , را انجام دهید .
زیر نظر متخصص تغذیه از مکمل های تغذیه ای ویتامین های ضروری برای سلامت استخوان استفاده کنید .

حتما به میزان کافی در طول هفته ورزش کنید . حداقل انجام ورزش ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در روز است . ورزش و فعالیت بدنی به همراه رزیم غذایی سالم و مغذی , باعث تحریک استخوان سازی است .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *