بهترین راه برای لاغر شدن

بهترین راه برای لاغر شدن

بهترین راه برای لاغر شدن – داشتن کبد سالم لازمه کاهش وزن است .
این یک حقیقت تلخ است که با افزایش سن و پیری , افراد بیشتر مستعد چاق شدن هستند . کاهش فعالیت بدنی یکی از علل چاقی و اضافه وزن با روند افزایش سن است , ولی تنها دلیل آن نیست !
در حقیقت طبق مشاهدات انجام شده , کبد یکی از اصلی ترین نقش ها را در کنترل وزن ایفا می کند . بسیار از افراد چاق کبدی ناسالم و یا کبد چرب دارند , که این خود از مهمترین علل عدم کاهش وزن است .
اضافه وزن و چاقی باعث افزایش ایجاد التهاب و درد در مفاصل و سایر نقاط می گردد .
چاقی باعث می شود تا قرد مسن تر به نظر برسد و البته سرعت پیری را افزایش میدهد . با پیشرفت روند چاقی , میزان رادیکال های ازاد در بدن زیاد می شود و آسیب های اکسیداتیو باعث پیری می شود .

 

بهترین راه برای لاغر شدن
بهترین راه برای لاغر شدن

کبد چطور در کاهش وزن موثر است ؟

کبد سالم و کارآمد چربی ها را می سوزاند , و چربی های اضافی را از طریق صفرا و روده دفع می کند . در صورتی که فرد به میزان کافی فیبر دریافت کند , این چربی های اضافی از طریق مدفوع دفع می شود .
تبدیل هورمون تیروئید ( T4 ) به شکل فعال آن ( T3 ) در کبد اتفاق می افتد . شکل فعال هورمون تیروئید باعث افزایش سرعت سوخت و ساز و افزایش مصرف انرژی می گردد .

کبد سلول های چربی و خون را از سموم پاکسازی می کند . سموم محلول در چربی را به محلول در اب تبدیل می کند . در نتیجه به راحتی از طریق صفرا , تعریق و ادرار دفع می شوند . در صورتی که این سموم به کبد نروند , باعث تخریب میتوکندری ( اندامک سوخت ساز در سلول ) و کاهش متابولیسم بدن می شود .

کبد وظیفه تجزیه هورمون هایی مانند استروژن , کورتیزون , آلدوسترون , انسولین و … را دارد . در صورتی که این روند تداخل داشته باشد , فرد دچار عدم تعادل هورمونی و سختی در کاهش وزن می شود .

کبد گلوکز را به شکل گلیکوژن ذخیره می کند و در صورت نیاز برای افزایش سطح قند خون , آن را به گلوکز تبدیل و وارد جریان خون می کند .

با توجه به موارد یاد شده ع پیش از پیروی از هرگونه رژیم لاغری مهم است که سلامت کبد و کارکرد آن توسط متخصص تغذیه بررسی شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

برای لاغری سریع این مواد غذایی را جایگزین کنید !

برای لاغری سریع این مواد غذایی را جایگزین کنید !

برای لاغری سریع این مواد غذایی را جایگزین کنید ! برای لاغری سریع چه کار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *