درمان لاغری | 8 خوراکی باورنکردنی برای لاغرها
درمان لاغری | 8 خوراکی باورنکردنی برای لاغرها

درمان لاغری | ۸ خوراکی باورنکردنی برای لاغرها

درمان لاغری | ۸ خوراکی باورنکردنی برای لاغرها

درمان لاغری – راه های افزایش وزن

کره
کره همیشه هم بد نیست! به ویژه اگر بخواهید وزن اضافه کنید . کره منبع سرشار از چربی است . اضافه کردن کره به غذا باعث خوش طعم شدن آن و هم موجب افزایش میزان کالری غذا می شود . به این ترتیب با حجم غذای معمولی , کالری بالایی به بدن می رسانید .
کره مغزها نیز از دیگر مواد غذایی پر کالری است که برای افزایش وزن , به افراد لاغر توصیه می کنیم . کره مغزهای مختلف مانند کره بادام زمینی ؛ سرشار از پروتئین و اسید چرب های غیر اشباع است , که برای افزایش وزن لازم می باشد .

شیر خامه
شیر منبع بسیار خوب پروتئین و کربوهیدرات است . حتما ۳ لیوان شیر در روز , به شکل های مختلف ؛ میلک شیک , اسموتی , شیرخامه , شیر بیسکوئیت و … میل کنید .

تخم مرغ
تخم مرغ بهترین منبع پروتئینی است . ۱۰۰ گرم تخم مرغ , حاوی ۱۳ گرم پروتئین است . همچنین تخم مرغ حاوی ویتامین A و ویتامین B12 است که برای رشد و ازدیاد وزن ضروری می باشند . با مصرف روزی یک تخم مرغ در واقع دیگر نیازی به مصرف مکمل های تغذیه ای نیست .

موز
یک موز حاوی ۱۰۵ کالری انرژی است . موز تامین کننده کربوهیدرات است . همچنین سرشار از ریزمغذی های ضروری که برای افزایش وزن نیاز است . موز را به شکل های مختلف ؛ همراه سس شکلات , شیر , خامه , مغزهای خام میتوان میل کرد .

آووکادو
آووکادو نیز از دیگر میوه های خوب برای افزایش وزن است . آووکادو سرشار از چربی های مفید و کالری است . همچنین سرشار از ریزمغذی های مختلف است .

 

 

 

درمان لاغری | 8 خوراکی باورنکردنی برای لاغرها
درمان لاغری | ۸ خوراکی باورنکردنی برای لاغرها

 

 

مرغ و گوشت
پروتئین برای ساخت عضله ضروری است . مرغ و گوشت قرمز منابع غنی از پروتئین می باشند که مصرف آن ۴-۵ بار در هفته به افراد کم وزن توصیه می شود . مرغ را به شکل های مختلف ؛ خورش , کبابی , گریل شده , سوپ , بخار پز و … می توان میل کرد , و با همراه کردن با انواع سبزیجات رنگارنگ اشتها را برانگیخت .
گوشت قرمز علاوه بر پروتئین , حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین B12 است .

سیب زمینی
برای افزایش وزن حداقل ۴۰% رژیم غذایی باید از کربوهیدرات باشد . سیب زمینی یکی از بهترین منابع کربوهیدراتی است . همچنین حاوی آمینو اسیدهای آرژنین و گلوتامین که به افزایش وزن در افراد لاغر کمک می کند .

میوه های استوایی
همه انواع میوه های بومی برای افزایش وزن توصیه می شود . علاوه بر آن ها میو هایی نظیر آناناس , انبه , نارگیل , پاپایا و … سرشار از قند طبیعی می باشند و کالری بالایی دارند . به صورت سالاد میوه و یا آب گیری شده حتما در برنامه غذایی افزایش وزن خود داشته باشید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دلایل لاغر شدن |کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید!

دلایل لاغر شدن |کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید!

دلایل لاغر شدن |کاهش وزن ناگهانی را جدی بگیرید! دلایل لاغر شدن و کاهش وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *