در دوران یائسگی چه بخوریم ؟
در دوران یائسگی چه بخوریم ؟

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟ کنترل علائم یائسگی با رژیم غذایی

علائم یائسگی باتوجه به شرایط فرد متفاوت خواهد بود . گرگرفتگی و تعریق شدید به ویژه در شب هنگام از بدترین علائم یائسگی است که زنان سالمند را منزجر می کند . خشکی واژن از دیگر علائم ناراحت کننده برای زنان یائسه است .

انواع مختلف داروها , هورمون ها , گیاهان دارویی و … برای رفع این علائم و حالات وجود دارد .

به هر میزان که شما سالم زندگی کنید , کمتر دچار علائم منزجر کننده یائسگی می شوید . داشتن وزن ایده آل , رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی کافی علائم یائسگی را کاهش می دهند .

در سنینی که فرد قاعده می شود ؛ تخمدان ها , غدد آدرنال و چربی های بدن هورمون جنسی ترشح می کنند . اما به محض پایان قاعدگی و شروع یائسگی تنها از غدد آدرنال و چربی بدن , آن هم به میزان بسیار کمی هورمون جنسی ترشج می شود .

هرچه در طول عمر غدد آدرنال به خوبی کار کرده باشند و سالم باشند , علائم یائسگی بسیار کم است . به همین علت است که زنانی که در طول زندگی خود استرس های مزمن و شرایط زندگی سخت و مضطربی داشته اند , علائم یائسگی شدیدی دارند . استرس و محرک ها باعث از بین رفتن غدد آدرنال می شوند . محرک ها مانند کافئین , نیکوتین و قندها می باشند . مصرف بیش از حد این محرک باعث آسیب به سلامت غدد فوق کلیوی می شود .
به همین علت زنان از سنین پایین تر حتما می بایست مراقب سبک زندگی و رزیم غذایی خود باشند تا علائم یائسگی شدیدی نداشته باشند . مصرف گیاهان و موادمغذی برای تقویت عملکرد غدد آدرنال ضروری است . گیاه جینسینگ از گیاهان بسیار مفید برای غدد فوق کلیه می باشد . منیزیم و ویتامین ث نیز موجب سلامت این غدد می شود .

 

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟
در دوران یائسگی چه بخوریم ؟

کاهش علائم یائسگی با رژیم غذایی

وزن ایده آل داشته باشید – زنان چاق و مبتلا به اضافه وزن بیشتر مستعد گرگرفتگی هستند .
مراقب سلامت کبد خود باشید – زنان مبتلا به کبد چرب بیشتر د رمعرض علائم شدید یائسگی به خصوص گرگرفتگی هستند .
حتما فعالیت بدنی داشته باشید و ورزش منظم انجام دهید .
استرس زندگی خود را کاهش دهید .
مراقب فشار خون خود باشید .
رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن ها داشته باشید . مصرف کافی تخم کتان , حبوبات ( عدس , لوبیا و نخود سبز ) , مغزها و دانه ها موجب تنظیم هورمونی می شود .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذاهای مناسب دوران یائسگی

غذاهای مناسب دوران یائسگی

غذاهای مناسب دوران یائسگی خوردن غذاهای ناسالم باعث بدتر شدن علائم یائسگی می شوند. آنچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *