غذاهای مناسب دوران یائسگی
غذاهای مناسب دوران یائسگی

غذاهای مناسب دوران یائسگی

غذاهای مناسب دوران یائسگی

خوردن غذاهای ناسالم باعث بدتر شدن علائم یائسگی می شوند. آنچه که می خورید اثر مستقیمی بر حال و احوال شما دارد! پس در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.

برنامه غذایی سالم و متعادل موجب تعدیل علائم و عوارض یائسگی می شود. تغذیه سالم موجب کاهش علائم گرگرفتگی, بی حوصلگی, خستگی, نفخ و افزایش وزن می شود.

غذاهای فرآوری شده و آماده مانند انواع خوراکی های صنعتی: کیک, شیرینی, آبمیوه و نوشابه ها, چیپس حاوی مقادیر زیادی سدیم و یا قند هستند که باعث احتباس آب در بدن و ایجاد نفخ در معده می شوند. سعی کنید تدریجی مصرف این مواد غذایی را به حداقل ممکن برسانید.

 

 

غذاهای مناسب دوران یائسگی
غذاهای مناسب دوران یائسگی

 

 

غذاهای تند. غذاهای تند باعث افزایش گرمازایی در بدن می شوند و در نتیجه گرگرفتگی را تشدید می کنند. همچنین در غذاهای خود ادویه کمتری استفاده کنید.

فست فود. فست فودها حاوی مقادیر بالایی چربی هستند و مصرف مکرر آن ها باعث افزایش وزن و چاقی در شما می شود. باید بدانید روند کاهش وزن و لاغر شدن با ورود به یائسگی دشوارتر است. پس مراقب غذاهای دریافتی خود باشید تا دچار چاقی نشوید.

کافئین ممنوع! نوشیدن قهوه, چای, نسکافه, نوشابه, نوشیدنی های انرژی زا همگی حاوی مقدار زیادی کافئین هستند. کافئین باعث تشدید علائم یائسگی می شود. در تحقیقات گرگرفتگی بیش از حد در زنانی که بیش از ۳ لیوان قهوه در روز می نوشند مشاهده شده است. اگر تمایل زیادی به نوشیدنی دارید بهتر است از دم نوش های گیاهی, اب طعم دار, اب میوه خانگی استفاده کنید.

گوشت چرب. علاوه بر این که چربی آن, چربی اشباع است؛ باعث افت سطح سروتونین در مغز می شود و در نتیجه احساس خشم, بی حوصلگی, تحریک پذیری بالاو عصبانیت خواهید داشت. توصیه می کنیم با ورود به یائسگی مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید و حتما چربی ظاهری آن را بگیرید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟

در دوران یائسگی چه بخوریم ؟ در دوران یائسگی چه بخوریم ؟ کنترل علائم یائسگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *