برای تقویت قلب چی بخوریم
برای تقویت قلب چی بخوریم

برای تقویت قلب چی بخوریم

برای تقویت قلب چی بخوریم
گیاه خواری و حفظ سلامت قلب
امروزه متاسفانه با رژیم غذایی ناسالم, عدم تحرک جسمانی و ابتلا به بیماری های مزمن افراد مستعد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند. قلب یکی از مهمترین اندام های بدن است که سلامت آن, سلامت سایر اندام را نیز تضمین می کند.

گوشت قرمز و ابتلا به بیماری قلبی ارتباط مستقیمی با هم دارند. گوشت قرمز حاوی چربی اشباع است و کلسترول خون را به مقدار زیادی بالا می برد. رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع خطر بروز بیماری های مزمن را افزایش می دهد. از سویی دیگر طبق نتایج تحقیقات مشاهده شده است که افراد با رژیم غذایی گیاهخواری در خطر بسیار کمتر امراض قلبی هستند.

میزان کالری دریافتی با افزایش سن و ورود به دوران میانسالی, از چهل سالگی به بعد باید کمتر از دوران جوانی باشد. زیرا متابولسم بدن فرد کاهش پیدا کرده, فعالیت بدنی همانند دوران جوانی ندارید و اندام های بدن توان هضم غذای زیاد را ندارند. به همین دلیل است که همیشه توصیه می شود پیش از سیر شدن کامل دست از غذا خوردن بردارید تا از دریافت بیشتر کالری جلوگیری شود.

در کنار این توصیه های کلی, توصیه می شود افراد پس از دوران جوانی دریافت منابع گوشتی به خصوص گوشت قرمز را محدود کنند و بیشتر از منابع گیاهی استفاده کنند. غذاهای گیاهی فاقد چربی هستند و اگر هنگام طبخ نیز به آن روغنی اضافه نشود بسیار برای سلامت قلب مفید هستند.

مصرف زیاد گوشت قرمز باعث برهم خوردن تعادل میکروب های مفید روده ای می شود و همین امر ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی فرد نیز می شود.

برای تقویت قلب چی بخوریم
برای تقویت قلب چی بخوریم

البته توجه داشته باشید منظور ما گیاهخواری صرف نیست. عدم مصرف هیچ گونه گوشتی باعث مشکلات تغذیه ای می شود. به عنوان نمونه تنها منبع خوب ویتامین B12 گوشت قرمز است که عدم مصرف آن باعث کم خونی و سایر علائم می شود. البته توجه داشته باشید که عوارض کمبود آن در دراز مدت مشاهده می شود.

انواع حبوبات, سبزیجات, لبنیات کم چرب دوستدار قلب شما هستند که می توانید به اندازه کافی از آن در برنامه غذایی خود داشته باشید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تاثیر فیبر بر سلامت قلب

تاثیر فیبر بر سلامت قلب

تاثیر فیبر بر سلامت قلب تأثیر میوه و سبزی بر بیماری‌های قلبی اثرات مثبت فیبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *