کالری مورد نیاز نوجوانان
کالری مورد نیاز نوجوانان

کالری مورد نیاز نوجوانان

کالری مورد نیاز نوجوانان
رژیم غذایی معمول نوجوانان امروزی متاسفانه پر از چربی اشباع, قند و کالری بسیار بالا است. نوجوانان به سختی می توانند در برابر این همه خوراکی خوشمزه اما ناسالم مقاومت کنند! همچنین نوشیدنی های شیرین و کافئینی حتی جای آب را برای نوجوان می گیرد.

ممکن است به عنوان مادر (پدر) نگران وزن و سلامت نوجوان خود باشید. برای شروع باید بدانید فرزند نوجوان شما چقدر کالری در روز نیاز دارد؟

میزان کالری مورد نیاز نوجوانان: میزان کالری با توجه به رشد, سایز بدن و میزان فعالیت او است. ممکن است نوجوانی که کم فعالیت است نسبت به نوجوانی که فعالیت بدنی بسیاری دارد , کالری کمتری نیاز داشته باشد. به طور کلی مقدار نیاز پسران به انرژی و غذا بیشتر از دختران است.

 

کالری مورد نیاز نوجوانان
کالری مورد نیاز نوجوانان

 

 

چرا نوجوانان کالری بیشتری نیاز دارند؟
نوجوانان نسبت به بزرگسالان و کودکان نیاز بالاتری به انرژی دارند. فاکتورهای درونی و بیرونی نوجوان مانند سرعت رشد بالا و بلوغ , اشتها نوجوان را در این سنین بالا می برد. البته باید توجه داشت که کالری مورد نیاز نوجوان از غذاهای سالم و مغذی تامین شود. دریافت غذاهای ناسالم تنها تامین کننده کالری بالا هستند و بدون تامین مواد مغذی ضروری برای رشد حتی باعث چاقی نوجوان نیز می شوند.

رژیم غذایی دوره نوجوانی: دانستن میزان کالری مورد نیاز نوجوان نکته مهمی است که مشاور تغذیه باید آن را تنظیم کند. رژیم غذایی متعادل که همه گروه های غذایی را در بر داشته باشد, تمام نیازهای نوجوان به ویتامین, املاح معدنی و درشت مغذی ها را تامین می کند.
نوجوان باید به صورت متعادل از سه درشت مغذی ؛ چربی, کربوهیدرات و پرتئین دریافت داشته باشد. ۴۵ تا ۶۵ درصد رژیم او باید از کربوهیدرات ها مانند برنج , نان و غلات باشد. منابع پروتئینی مانند گوشت, ماهی و مرغ, حبوبات باید ۳۵% رژیم او را در برگیرد و در نهایت ۲۰ تا ۳۵ درصد رژیم غذایی باید از چربی های مفید باشد. منابع چربی مفید عبارتند از روغن های گیاهی مانند کنجد و زیتون, آووکادو, دانه های گیاهی, مغزها(پسته, گردو)

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

تغذيه سالم براي نوجوانان

تغذیه سالم برای نوجوانان

تغذیه سالم برای نوجوانان ۴ راه برای سالم شدن برنامه غذایی نوجوانان تغذیه دوران نوجوانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *