رژیم غذایی ماه دوم بارداری
رژیم غذایی ماه دوم بارداری

رژیم غذایی ماه دوم بارداری

رژیم غذایی ماه دوم بارداری
تبریک بابت ورود به دنیای شیرین مادرانه!
ماه دوم دوره بارداری با شروع هفته پنج آغاز می شود. بسیاری از بانوان ماه اول را بدون آن که بدانند باردارند سپری می کنند. در طول این مدت , تغذیه شما یکی از مهمترین چیزها برای حفظ سلامتی خود و جنین تان است. تغذیه سالم به رشد و تکامل طبیعی کودک کمک می کند.

در ماه دوم بارداری ممکن است دچار تهوع صبحگاهی شدید و اشتهای بسیار کمی به غذا داشته باشید. اما باید بدانید تغذیه در این دوره بسیار مهم است. در این ماه لوله عصبی , مغز و سیستم عصبی جنین در حال رشد با سرعت بالا است. همچنین سیستم گردش خون و ضربان قلب نیز در این ماه تشکیل می شود. بنابراین رژیم غذایی ماه دوم بارداری بسیار مهم است.

این مقاله را بخوانید تا بدانید چه چیزهایی را باید بخورید و چه چیزاهای نخورید!

مواد مغذی ضروری که باید در رژیم غذایی شما باشند:
۱-اسید فولیک- اسید فولیک یا فولات از دسته ویتامین های گروه ب است که دریافت آن در ماه های ابتدایی بارداری حیاتی است. اسید فولیک موجب رشد طبیعی لوله عصبی جنین است. مبود اسید فولیک مادر ممکن است باعث نقص لوله عصبی و تولد زودرس شود. اسفناج, گوشت و حبوبات منابع خوب اسید فولیک هستند.

۲٫آهن- در طول این دوره نیاز به خون بیشتر می شود. در صورتی که به میزان کافی منابع آهن نخورید دچار احساس ضعف و خستگی می شوید و حتی ممکن است کم خون شوید. گوشت قرمز, مرغ و ماهی بهترین مابع آهن هستند.

۳٫کلسیم- در ماه دوم بارداری استخوان سازی جنین آغاز می شود که به کلسیم نیاز است. در صورتی که مادر به اندازه کافی از منابع کلسیمی دریافت نداشته باشد از استخوان و دندان او کلسیم برداشته می شود تا نیاز جنین تامین شود. پس برای جلوگیری از پوکی استخوان حتما منابع کلسیمی به اندازه کافی دریافت کنید.

۴٫پروتئین- پروتئین اصلی ترین درشت مغذی در دوران بارداری است. بافت های جنین برای رشد و تمایز به آمینو اسید نیاز دارند.

رژیم غذایی ماه دوم بارداری
رژیم غذایی ماه دوم بارداری

مواد غذایی که باید مصرف آن ها را محدود کنید:

۱٫مواد غذایی خام ممنوع! به طور مثال گوشت خام یا ماهی خام آلودگی میکروبی دارند که ممکن است باعث ایجاد عفونت و بیماری شوند.

۲٫ جگر- جگر حاوی مقدار بالایی از ویتامین A است که ممکن استو مقدار بش از حد این ویتامین در بدن مادر باعث سقط جنین می شود.

۳٫شیر غیر پاستوریز- میکروارگانیسم و باکتری های شیر غیر پاستوریز ممکن است باعث ایجاد بیماری شوند.

۴٫الکل, سیگار و قلیان ممنوع!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *