ایا قهوه برای دیابت خوب است
ایا قهوه برای دیابت خوب است

ایا قهوه برای دیابت خوب است

ایا قهوه برای دیابت خوب است

آیا نوشیدن قهوه در کنترل قند خون موثر است؟
تحقیقات نشان داده اند که قهوه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و کنترل آن در افراد مبتلا اثر مثبتی دارد. بیماری دیابت با قند خون بالا همراه است که در صورت عدم درمان و کنترل عوارض خطرناکی برای فرد دارد. کاهش حافظه, زوال مغزی و پارکینسون, زخم دیابتی از جمله عوارض غیر قابل جبران دیابت هستند.

محققان قهوه معمولی و قهوه فاقد کافئین را بررسی کردند و مشاهده شد قهوه مجزا از کافئین, حاوی مقادیر بالایی از منیزیم و آنتی اکسیدان قوی مانند کلروژنیک اسید است.کلروژنیک اسید عامل بوی مطبوع قهوه است. این دو ماده در افزایش حساسیت به انسولین سلول های بدن و کاهش قند خون موثر هستند.
البته توجه داشته باشید که قهوه باید به صورت تلخ صرف شود اضافه کردن شیر, خامه و شکر به آن نه تنها در کنترل دیابت اثر چندانی ندارد بلکه ممکن است دریافت کالری و کربوهیدرات شما را نیز افزایش دهد!

رژیم دیابتی و قهوه: در بیماری دیابت نوع ۲ کنترل قند خون با رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب امکان پذیر است. در این بین برخی مواد غذایی به عنوان خوراکی شگفت انگیز برای دیابت معرفی می شوند که اثرات مثبتی بر کنترل قند خون دارند. اما این به آن معنا نیست که به طور مثال تنها با مصرف چندین فنجان در روز قهوه بتوان دیابت را کنترل کرد. بلکه این نوشیدنی در کنار رژیم غذایی دیابتی اصولی و سبک زندگی سالم اثرگذار خواهد بود.
مصرف بیش از قهوه مضر است. در واقع میزان بالای کافئین موجود در قهوه باعث مقاومت به انسولین و بالارفتن قند خون می‌شود.

ایا قهوه برای دیابت خوب است
ایا قهوه برای دیابت خوب است

کنترل دیابت نوع دو با اصلاح سبک زندگی
همانطور که در بالا ذکر شد ؛ درست خوردن و تحرک داشتن مهمترین اصول در کنترل این بیماری است. نوشیدن آب و مایعات کافی, مصرف میوه و سبزی تازه و فصلی, حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز و تنفس عمیق از جمله راه های کنترل قند خون بالا است.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *