تغذيه سالم براي نوجوانان
تغذيه سالم براي نوجوانان

تغذیه سالم برای نوجوانان

تغذیه سالم برای نوجوانان

۴ راه برای سالم شدن برنامه غذایی نوجوانان
تغذیه دوران نوجوانی نیز به اندازه دوران جنینی و کودکی مهم است. سلامت در این دوران تامین کننده سلامتی در دوره های بعدی زندگی ما است.تغذیه سالم در این دوران موجب افزایش قوای ذهنی و عملکرد بهتر ذهنی در امور زندگی شخصی, تخصیلی و دوران حساس بلوغ است. اینجا ۴ راه آسان برای سالم سازی رژیم غذایی نوجوان شما را آورده ایم.

۱٫ نوجوان خود را مجبور به کاری نکنید!
یکی از مهمترین نکات در این دوران عدم مجادله و لجبازی با نوجوان است. هرگز برای تغذیه سالم او را وادار به کاری نکنید. دوران بلوغ دوران استقلال طلبی است. پس سعی کنید با لطافت و ملایمت با فرزند خود صحبت کنید. درباره رژیم غذایی سالم و تاثیر آن در کیفیت زندگی با او مباحثه کنید. درباره مطالب مختلف همراه هم تحقیق کنید. تا او خود به این نتیجه برسد که باید تغذیه سالم داشته باشد. هرگز از اهرم زور و قدرت برای وادار کردن نوجوان به غذای سالم استفاده نکنید. فرزند خود را با خرید مواد غذایی سالم و طبیعی , تشویق به پیروی از برنامه غذایی سالم و سبک زندگی درست کنید.

 

 

تغذیه سالم برای نوجوانان
تغذیه سالم برای نوجوانان

 

۲٫از نوجوان خود استفاده کنید.
حتما در خرید خانه, تهیه غذا, تهیه میز غذا از نوجوان خود استفاده کنید و در واقع او را درگیر مسائل این چنینی خانواده کنید. به او مسوولیت بدهید و بخواهید تا یک غذای سالم برای خانواده تهیه کنید (البته به او در این کار کمک کنید).

۳٫اطلاعات تغذیه ای فرزند خود را افزایش دهید.
بیشتر نوجوانان به علت ویژگی های روانی دوره بلوغ, تمایل دارند بیشتر شبیه همسن و سالان و دوستان خود رفتار کنند. اغلب بدون هیچ آگاهی تمایل زیادی به خوردن فست فود و خوراکی های ناسلالم دارند. البته دلایل فیزیولوژیکی نیز دارد. اما مادر و پدر دانا می توانند با دادن اطلاعات تغذیه درست به نوجوان و آگاه کردن او از اثرات منفی این قبیل مواد غذایی؛ او را ترغیب به خوردن غذاهای سالم کنند.

۴٫ کابینت های سلامتی
حتما در منزل مواد غذایی سالم نگهداری کنید. هرگز نمی توان انتظار داشت با کابینت هایی پر از جانک فود و خوراکی های ناسالم, فرزندمان میوه و سبزی را به عنوان میان وعده خود انتخاب کند.
پس اصلاح الگو خوراک خانواده امر مهمی در سلامت فرزندانشان است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

نکات مهم تغذیه نوجوانان

نکات مهم تغذیه نوجوانان

نکات مهم تغذیه نوجوانان نکات تغذیه ای مهم برای یک نوجوان ایرانی چیست؟ همه مادران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *