پرخوري در دوران بارداري
پرخوري در دوران بارداري

پرخوری در دوران بارداری

پرخوری در دوران بارداری ممکن است اثرات منفی داشته باشد!
وقتی باردار هستید در واقع برای دو نفر باید غذا بخورید ولی این به آن معنی نیست که دو برابر غذا بخورید! در حقیقت در سه ماهه اول بارداری شما هیچ کالری اضافی نیاز ندارید و به صورت قبل از بارداری باید غذا بخورید. در سه ماهه دوم ۳۴۰ کالری و در سه ماهه سوم بارداری ۴۵۰ کالری اضافه تر احتیاج است مادر دریافت کند.

پرخوری در دوران بارداری نه تنها سلامت مادر بلکه سلامت جنین را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

 

پرخوری در دوران بارداری
پرخوری در دوران بارداری

 

 

 

افزایش وزن بیش از حد
پرخوری در دوران بارداری منجر به اضافه وزن بیش از حد می شود. میزان افزایش وزن در بارداری بسته به وزنی است که مادر پیش از بارداری داشته است. افزایش وززن مادران لاغر نسبت به مادران چاق بیشتر باید باشد. افزایش وزن بیش از حد طبیعی این دوران سلامت مادر را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افزایش درد کمر و پا است.

خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد.
پرخوری و اضافه وزن بیش از حد احتمال بروز دیابت بارداری را افزایش می دهد. در دیابت حاملگی بدن قادر به تولید یا استفاده از هورمون انسولین نیست. به همین دلیل قند خون مادر بالاتر از حد طبیعی می ماند و اثرات منفی بر سلامت جنین خواهد داشت.

وزن بالا هنگام تولد جنین
پرخوری نه تنها باعث ازدیاد وزن مادر است بلکه باعث افزایش وزن هنگام تولد جنین است. چاقی جنین حتی باعث آسیب به کانال تولد در بدن مادر می شود. حتی ممکن است شانه های نوزاد به هنگام تولد آسیب ببینند. و در نهایت افزایش وزن بیش از حد احتمال زایمان با جراحی سزارین را افزایش می دهد.

سوزش سردل و ناراحتی مادر
سوزش سردل و رفلاکس یکی از عوارض طبیعی بارداری است که به علت افزایش سطح هورمون پروژستورن و در نتیجه اثر آن شل شدن عضلات مری و معده رخ می دهد. پرخوری باعث بدتر شدن وضعیت سوزش سردل و سوءهاضمه است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

عوارض پرخوری در بارداری

عوارض پرخوری در بارداری

عوارض پرخوری در بارداری چرا در بارداری نباید پرخوری کنیم؟ وزن گیری در دوران بارداری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *