عوارض پرخوری در بارداری
عوارض پرخوری در بارداری

عوارض پرخوری در بارداری

عوارض پرخوری در بارداری

چرا در بارداری نباید پرخوری کنیم؟
وزن گیری در دوران بارداری بسیار مهم است و طبق وزن قبل از بارداری مادر حتی اگر چاق نیز باشد باید افزایش وزن داشته باشد. افزایش وزن دوران بارداری مادران لاغر بیشتر از مقدار متوسط است.
اما در این بین باید توجه داشته باشید که به علت افزایش وزن نباید دچار پرخوری و وزن گیری بیش از حد شوید. توجه داشته باشید وزن گیری بیش از حد مطلوب به سختی کاهش پیدا خواهد کرد و ممکن است حتی پس از زایمان نیز چاق بمانید.

پس از پرخوری دوران بارداری پرهیز کنید. از قدیم مادربزرگ ها می گفتند مادر باردار باید به اندازه دو نفر غذا بخورد! اما توجه کنید؛ درسته که باید به اندازه دو نفر غذا بخورید اما این به معنای دو برابر غذا خوردن نیست. نفر دوم که جنین باشد کیزان غذای بسیار کمی نیاز دارد. در سه ماهه اول که تقریبا هیچ نیازی به افزایش دریافت کالری نیست ولی در سه ماهه دوم و سوم در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری باید افزایش دریافت انرژی مادر داشته باشد.

برای سلامتی خودتان, پرخوری نکنید!
قطعا در هیچ شرایطی پرخوری کردن سالم نیست. پرخوری مادر در دوران بارداری خطر دیابت حاملگی را افزایش می دهد و آن بر سلامت مادر و جنین اثرات منفی خواهد داشت. همچنین خطر ابتلا به پرفشاری خون در دوران حاملگی (پره اکلامپسی) افزایش می یابد.

عوارض پرخوری در بارداری
عوارض پرخوری در بارداری

 

 

برای سلامت جنین, پرخوری نکنید!
پرخوری مادر در دوران بارداری باعث ابتلا جنین به اضافه وزن می شود. همچنین احتمال ابتلا به چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی و ابتلا به دیابت, سرطان, آسم در سایر دوران زندگی جنین بالا می رود.
طبق تحقیقات انجام شده نگهداشتن وزن ایده آل برای این افراد حتی دشوار و در تمام عمر چاق خواهند بود.

برای تسهیل زایمان, پرخوری نکنید!
هرچه وزن جنین بیشتر از حد طبیعی باشد زایمان دشوارتر است. و حتی ممکن است باعث شود زایمان به صورت جراحی سزارین صورت گیرد که عوارض منفی بر سلامتی خواهد داشت.

تثبیت عادات بد غذایی
رفتار پرخوری دوران بارداری حتی ممکن است در شما تثبیت شود و بعد از زایمان نیز پرخوری کنید. که قطعا عوارض منفی بر سلامتتان خواهد داشت.

پرخوری باعث مشکلات هضمی در مادر می شود.
سوزش سردل و یبوست دو عارضه طبیعی دوران بارداری هستند که با پرخوری بدتر و آزاردهنده می شوند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

پرخوري در دوران بارداري

پرخوری در دوران بارداری

پرخوری در دوران بارداری ممکن است اثرات منفی داشته باشد! وقتی باردار هستید در واقع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *