میزان قند خون در دیابت نوع 2
میزان قند خون در دیابت نوع 2

میزان قند خون در دیابت نوع ۲

میزان قند خون در دیابت نوع ۲ | ۸ عددی که باید در دیابت بدانید!

خود کنترلی در دیابت, در حقیقت بازی با اعداد است! در خود پایشی دیابت شما باید یکسری عدد را به طور مرتب چک کنید تا وضعیت سلامت خود را تحت کنترل داشته باشید. عدم کنترل صحیح و به موقع دیابت عوارض جبران ناپذیری بر سلامتی دارد. در اینجا عددهای مورد نیاز برای کنترل دیابت معرفی کرده ایم:

A1C
میزان این نوع هموگلوبین در خون نشان دهنده میزان موفقیت شما در برنامه کنترل دیابت است که با آزمایش خون میزان متوط قند خون در دو تا سه ماه گذشته رو نشان می دهد. حداقل دوبار در سال باید این تست رو انجام دهید. سطح A1C زیر ۷ درصد مناسب است. در صورتی که میزان آن در خون بالا باشد باید روش درمان دیابتی شما اصلاح شود و پزشک تصمیمات دیگری بگیرد.

میزان قند خون
سطح قند خون را با یک دستگاه خانگی نیز می توانید در طی روز اندازه گیری کنید. میزان قند خون نرمال در افراد سالم زیر ۱۰۰ است. در افراد مبتلا به دیابت این میزان بسیار بالاتر است که با برنامه اصولی باید کنترل و کاهش پیدا کند.

میزان قند خون در دیابت نوع 2
میزان قند خون در دیابت نوع ۲

فشار خون
میزان فشار خون در افراد دیابتی نیز مهم است زیرا این افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی و عروقی هستند. در نتیجه مانیتور کردن میزان فشار خون در پیشگیری از بیماری قلبی در دیابتی ها مهم است. کنترل وزن و دریافت متعادل غذاهای سدیم دار در کنترل فشار خون موثر است.

سطح کلسترول خون
میزان بالای کلسترول و چربی خون در افراد دیابتی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را بالا می برد. در برنامه رژیمی باید مراقب میزان دریافت چربی بود.

دور کمر و وزن
چاقی موضعی خصوصا چاقی شکمی و وزن بدن نیز دو عدد خیلی مهم در خود پایشی دیابت است.

میزان کالری و کربوهیدرات دریافتی روزانه
میزان کل کالری و کربوهیدراتی که یک فرد دیابتی دریافت می کند در برنامه کنترل قند خون بسیار مهم است که توصیه می کنیم حتما برای دریافت برنامه غذایی دیابتی با مشاور تغذیه مشورت کنید.

ساعات ورزش در هفته
میزان ورزشی که انجام می دهید نیز یکی از اعداد مهم در برنامه کنترل دیابت است. سعی کنید حداقل روزی نیم ساعت پیاده روی داشته باشید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم با کنترل صحیح دیابت کیفیت زندگی خود را بالا ببرید. دیابت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *