کنترل دیابت نوع دوم
کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم

کنترل دیابت نوع دوم

با کنترل صحیح دیابت کیفیت زندگی خود را بالا ببرید.

دیابت بیماری مزمنی است که درمان قطعی ندارد اما می توان با راهکارهایی آن را به خوبی کنترل کرد و مانند سایر افراد به راحتی زندگی کرد.

در این مقاله راهکارهای مدیریتی قند خون بالا در دیابت را شرح داده ایم:

پیاده روی کوتاه
ورزش های هوازی مانند پیاده روی یکی از موثرترین راه ها برای کاهش قند خون بالا است. تحقیقات نشان داده اند حتما لازم نیست تا ساعات طولانی پیاده روی کنید که نتیجه آن را ببینید بلکه حتی پیاده روی کوتاه مدت نیز اثر مثبت خود را در تنظیم قند خون برجای می گذارد. پیاده روی کوتاه مدت ۱۵ دقیقه ای در سه بازه زمانی در روز در کنترل قند خون, کنترل وزن و اشتها و سلامت کلی بدن بسیار مفید است.

غذاهای پرحجم و کم کالری
سعی کنید بیشتر غذای آبکی مانند انواع خورشت های ایرانی, سوپ و آش, آبگوشت و … میل کنید. غذاهای آبکی نسبت به غذاهای خشک کالری کمتر و قدرت سیرکنندگی بیشتری دارند. در نتیجه در کنترل وزن شما نیز موثر است.

کنترل دیابت نوع دوم
کنترل دیابت نوع دوم

کاهش وزن
کنترل وزن و داشتن وزن ایده آل یکی از اساسی ترین راه های درمانی در کنترل قند خون است. مراقب وزن خود باشید. حفظ سلامتی شما نیازمند مراقبت در همه ابعاد زندگی است.

غذاهای خانگی و اصیل, جایگزین غذاهای مدرن و فست فودی
غذاهای ایرانی غالبا محتوای خوبی از مواد مغذی را دارا هستند و در صورت روش پخت بهینه کالری پایینی نیز دارند. درحالی که انواع پاستا, لازانیا و فست فودها کالری بسیار بالا و حداقل ممکن مواد مغذی را دارند که توصیه می کنیم تا حد امکان بهتر است این قبیل غذاها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.

ذهن آرامی
حفظ آرامش یک مهارت است که شما حتی برای کنترل دیابت نیاز دارید که بیاموزید. کنترل استرس, کنترل افکار ورودی به ذهن و … همگی بستگی به قدرت شما در حفظ آرامش ذهن خود دارند.

مراقبت های جدی پزشکی
به صورت جدی تحت نظر یک پزشک و یک مشاور تغذیه باشید. پیگیری و مراقبت سلامت شما امری مستمر است و حتما باید به صورت منظم معاینه و یا رژیم غذایی شما بررسی شود. عدم ملاقات با درمانگر ممکن است باعث عدم موفقیت در کنترل دیابت و در موارد جدی باعث بروز عوارض خطرناک دیابت می شود.

تندرست باشید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

اختلال شنوایی و دیابت

اختلال شنوایی و دیابت

اختلال شنوایی و دیابت دیابت نوع ۲ و کاهش شنوایی: چه باید کرد؟ اختلال شنوایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *