بهترین صبحانه برای چاق شدن
بهترین صبحانه برای چاق شدن

بهترین صبحانه برای چاق شدن

بهترین صبحانه برای چاق شدن

صبحانه مهمترین وعده غذایی است که متاسفانه با توجه به سبک زندگی نادرست امروزی اغلب افراد بنا به دلایل مختلف؛ عجله به رفتن سرکار, بی اشتهایی و … تمایلی به خوردن آن ندارند.

طبق تحقیقات انجام شده نخوردن صبحانه باعث کاهش کارایی ذهن و افت عملکرد فرد در طول روز می شود. حتی نخوردن آن در دراز مدت باعث کاشه قدرت باروری هم در خانم ها هم در آقایان می گردد که بسیار برای جوامع نگران کننده است.

خوردن صبحانه عملکردی دو جانبه دارد در صورتی که شما چاق هستید با تنظیم اشتها و متابولیسم موجب کاهش دریافت کالری در طی روز می شود. و اگر لاغر هستید با خوردن صبحانه سوخت و ساز بدن شما قعال می شود و در نتیجه تمایل بیشتری به غذاخوردن پیدا می کنید.

در صورتی که ساعت خواب و بیداری منظمی داشته باشید. بهترین زمان بیدار شدن ۴ تا ۶ صبح است. بدن در حدود ساعت ۶ تا ۷ نیاز به دفع گوارشی و پاکسازی دارد. پس از این عمل اشتها زیاد شده و بهترین زمان خوردن صبحانه یعنی ساعت ۷ تا ۹ صبح است. در حدود ساعت ۱۱ می توان میان وعده داشت و در حدود ساعت ۱ ظهر وعده نهار برای افراد کم وزن که علاقه به افزایش وزن دارند توصیه می شود.

بهترین صبحانه برای چاق شدن
بهترین صبحانه برای چاق شدن

در صورتی که مشغله شما زیاد است و وقت کافی برای خوردن صبحانه در منزل ندارید. ظرف یا بسته ای مناسب برای خودتان تهیه کنید تا صبحانه را به محل کار یا دانشگاه ببرید و آن جا در کمال آرامش میل کنید. هرگز این وعده مهم را حذف نکنید.

بهترین صبحانه برای افرادی که لاغر هستند و تمایلی به خوردن ندارند شربت و یا شیره انگور است. اگر تمایلی به خوردن آن ندارید در آب یا چای کمرنگ حل کنید و بنوشید. شیره انگور بسیار مقوی است و موجب افزایش بنیه شما می شود.

سعی کنید وعده صبحانه را به همراه عزیزان خود بر سر یک سفره میل کنید.

نان تازه سنگگ یا بربری به همراه پنیر و گردو,سبزی خوردن, کره و مربا یا عسل, شیر گرم و عسل, حلوا ارده, عدسی, فرنی, سمنو, شله زرد, شیربرنج, مغزیجات, مویز و کشمش از جمله بهترین غذاها برای وعده صبحانه هستند که برای افزایش وزن می توان از آن بهره مند شوید.

توصیه می کنیم مربا را خودتان تهیه کنید. میوه فصل را تهیه کنید و مربا کنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم چاقی در ماه رمضان

رژیم چاقی در ماه رمضان

رژیم چاقی در ماه رمضان رژیم چاقی در ماه رمضان | چگونه از لاغری در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *