رژیم چاقی در ماه رمضان
رژیم چاقی در ماه رمضان

رژیم چاقی در ماه رمضان

رژیم چاقی در ماه رمضان

رژیم چاقی در ماه رمضان | چگونه از لاغری در ماه رمضان جلوگیری کنیم ؟؟؟
روزه گرفتن در صورتی که به صورت صحیح و رعایت اصول باشد در نهایت موجب کاهش وزن و سبکی فرد می شود ع که وضعیتی ایده آل است . حذف یک وعده غذایی در روز منجر به کاهش دریافت کالری می شود و بدن برای تامین نیاز خود از چربی های انباشته شده استفاده می کند . اما اگر در فاصله افطار تا سحر کالری دریافتی به اندازه نیاز بدن بدن , لاغری رخ نمی دهد .

نکته نخست در حفظ وزن فعلی و جلوگیری از لاغر شدن در این ماه , داشتن وعده افطار و سحر است . متاسفانه بسیاری از افراد به دلایل مختلف وعده سحری را حذف می کنند . باید بگوییم که ساعت ۱۱-۱۲ شب شام و سحری خوردن , جایگزین مناسبی برای وعده سحری نیست . همچنان که فرد ساعات بیشتری از روز را روزه خواهد بود .

رژیم چاقی در ماه رمضان
رژیم چاقی در ماه رمضان

رژیم صحیح برای افراد لاغر در این ماه شام سه وعده غذایی است : ۱-وعده افطار ۲- وعده شام به فاصله ۳-۲ ساعت از افطار ۳- وعده سحری

شیر برنج , شله زرد , انواع فرنی , حلوا , خرما و شیرینی های خانگی منابع کربوهیدراتی و پرکالری هستند که مصرف آن ها را به افراد لاغر در ماه رمضان توصیه می کنیم .

مصرف انواع حلیم , انواع خوراک گوشت ( خوراک کبک , خوراک زبان ) , آش شله قلم کار , کله پاچه در وعده افطار به افراد لاغر و افرادی که از رژیم افزایش وزن پیروی می کنند , توصیه می شود . گنجاندن پروتئین کافی در برنامه غذایی ماه رمضان از لاغری و کاهش وزن این افراد جلوگیری می نماید .

از دیگر توصیه ها برای افزایش وزن در این ماه دریافت مغزهای خام است . به این منظور می توانید انواع مغزهای خام ( بادام , پسته , گردو , فندق ) را آسیاب و مخلوط کرده و با قاشق میل کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

بهترین صبحانه برای چاق شدن

بهترین صبحانه برای چاق شدن

بهترین صبحانه برای چاق شدن صبحانه مهمترین وعده غذایی است که متاسفانه با توجه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *