رژیم هندوانه ولاغری
رژیم هندوانه ولاغری

رژیم هندوانه ولاغری

رژیم هندوانه ولاغری
هندوانه بهترین میوه آبرسان برای فصل تابستان است. همچنین میوه مناسبی برای پاکسازی, کاهش وزن و لاغری است.

هندوانه میوه ای ارزان قیمت که برای کاهش وزن و پاکسازی بدن موثر است. یک لیوان از آن تنها حاوی ۴۷ کیلوکالری انرژی است. ۹۲ درصد هندوانه از آب تشکیل شده و ۸ درصد دیگر آن حاوی مواد مغذی لازم برای سلامت بدن است.

هندوانه چطور به پاکسازی و کاهش وزن کمک می کند؟

۱٫تعادل باز و اسیدی بدن را تنظیم می کند. سلول های چربی حاوی اسید و سموم هستند. دریافت متعادل هندوانه موجب دفع سموم از بدن است.

۲٫ هندوانه سرشار از سیترولین است. هندوانه مدر ( ادرار آور) است و با افزایش تولید ادرار به دفع سموم از بدن کمک می کند. همچنین حاوی آرژنین که موجب افزایش سطح نیتریک اکسید خون می شود و در نتیجه گردش خون را تنظیم می کند. به همین دلیل است که هندوانه میوه ای پاکسازی کننده شناخته می شود.

رژیم هندوانه ولاغری
رژیم هندوانه ولاغری

۳٫هندوانه سرشار از فیبر است که با پاکسازی روده بزرگ و دستگاه گوارش کمک می کند.

۴٫ هندوانه حاوی گلوتاتیون است که به بهبود عملکرد کبد کمک می کند. کبد اصلی ترین اندام پاکسازی بدن است. گلوتاتیون یکی از آنتی اکسیدان ها و سم زداهای قوی بدن است.

۵٫هندوانه منبع خوب پتاسیم است که موجب متعادل شدن تناسب سدیم پتاسیم بدن است. که به سلامتی کلیه ها نیز کمک می کند. دریافت هندوانه به ویژه به افرادی که رژیم های پر نمک (سدیم) دارند توصیه می شود.

۶٫ خوردن هندوانه از چروک شدن پوست ممانعت می کند. هندوانه سرشار از لیکوپن است. لیکوپن به کاهش سرعت فرآیند پیری که منجر به چروک شدن پوست می شود؛ کمک می کند.

۷٫ هندوانه به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. در بیماری هایی نظیر اسم, آترواسکلروزیز, دیابت, سرطان کلون و آرتریت التهاب بیش از حد طبیعی در بدن ایجاد می شود. با خوردن هندوانه می توان به کاهش التهاب و گامی در جهت کنترل و درمان بیماری ها برداشت.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

فشارخون بالا و چاقی

فشارخون بالا و چاقی

فشارخون بالا و چاقی درمان دارد؟ بیماری پرفشاری خون با فشار خون بالا از بیماری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *