فشارخون بالا و چاقی
فشارخون بالا و چاقی

فشارخون بالا و چاقی

فشارخون بالا و چاقی درمان دارد؟

بیماری پرفشاری خون با فشار خون بالا از بیماری های شایع زمان ما است. خون برای جریان یافت در رگ ها رشیدن به همه قسمت های بدن به فشار نیاز دارد. اگر فشار خون نباشد خونی در عروق جریان پیدا نمی کند. پس باید دانست که فشار خون یک اصل ضروری برای حیات انسان است. مشکل از آن جایی آغاز می شود که این فشار بیش از حد طبیعی باشد. فشار خون بالا برای سلامت بدن مضر است.

یک نفر از هفت نفر افراد چاق, فشار خون نرمال دارد!
افراد چاق نسبت به سایر افراد سالم, بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از بیماری ها هستند. در تحقیق گسترده انجام شده روی افراد چاق در آمریکا مشاهده شد تنها ۱۴ درصد افراد شرکت کننده در ططرح قند خون, کلسترول و فشار خون طبیعی دارند. تعداد افراد شرکت کننده در طرح یک میلیون و سیصد فرد چاق بوده است.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که افراد چاقی بیشتر در معرض حملات قلبی و سکته قلبی یا مغزی و دیابت نوع ۲ هستند.۲۹ درصد جمعیت چاق های شرکت کننده در این طرح جوانان بین ۲۰ تا ۳۴ سال بوده اند.

به طور کلی شیوع پرفشاری خون با افزایش سن بیشتر می شود. اما امروزه حتی در سنین پایین , سنین جوانی نیز به دلیل سبک زندگی ناسالم شاهد فشار خون بالا هستیم .

فشارخون بالا و چاقی
فشارخون بالا و چاقی

فشارخون بالا و چاقی

 

شیوع فشار خون بالا در مردان بالاتر از زنان است.

یکی از راهکارهای کاربردی در کاهش فشار خون, کاهش وزن افراد چاق است. لاغری خود در کاهش فشار خون بالا این افراد موثر است.

رژیم غذایی کم نمک و کم چرب نیز برای این افراد بسیار مهم است که باید توسط مشاور تغذیه تنظیم گردد.

راهکار درمانی بعدی اصلاح سبک زندگی است. تنظیم ساعت خواب, افزایش فعالیت جسمانی, کاهش استرس و حفظ ارامش در زندگی در کنترل فشار خون, ترک دخانیات سیگار و الکل, و کاهش اثرات منفی آن بر سلامتی کمک کننده است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com تغذیه و سرطان سینه

تغذیه و سرطان سینه

تغذیه و سرطان سینه چه ارتباطی دارند؟   متاسفانه این روزها شیوع سرطان های مختلف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *