چگونه کم اشتها شویم
چگونه کم اشتها شویم

چگونه کم اشتها شویم ؟

چگونه کم اشتها شویم ؟

برای لاغر شدن چگونه اشتهای مان را کم کنیم؟

چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات شایع جوامع امروزی است. اضافه وزن و انباشته شدن چربی ها, شخص را مستعد ابتلا به سایر بیماری های مزمن می کند. احتمال ابتلا به دیابت, پرفشاری خون, کبد چرب در افرادی که چاق هستند بسیار بالا است.

یکی از راه های کنترل و کاهش اضافه وزن؛ کنترل اشتها است. در کنترل اشتها و کمتر غذا خوردن راهکارهای متفاوت و زیادی وجود دارد که در این جا به برخی از آن ها پرداخته ایم.

اولین راهکار برای کنترل غذای دریافتی, خوردن غذا در ظرف کوچک به طور مثال در پیش دستی است. استفاده از ظرف کوچ برای غذاخوردن بار روانی دارد. ذهن شما تصور می کند چون غذا همه ظرف را گرفته است پس در حال خوردن غذای زیادی هستید. اما اگر همین حجم غذا را در ظرف پلو خوری داشته باشید ذهنتان تصور می کند خیلی کم غذا دارید!

چگونه کم اشتها شویم
چگونه کم اشتها شویم

نکته دوم استفاده از چنگال به جای قاشق است. درست و خوب جویدن, افزایش تعداد جویدن غذا راهکار بسیار موثر در کنترل اشتها و حتی کنترل فشار خون است. اما متاسفانه امروزه بیشتر اوقات ما وقت کافی برای غذا خوردن نداریم و به تندی غذا می خوریم که کاری بس اشتباه است. اگر از چنگال برای غذا خوردن استفاده کنید خواهید دید که سرعت خوردن شما پایین آمده و به علت تکرر غذا بردن به دهان احساس می کنید خیلی غذا خورده اید.

نکته سوم در کنترل اشتها, با ارامش غذا خوردن است. حتما یک ساعت پیش از غذا خوردن استرس, نگرانی و … خود را کاهش دهید و با فراغ خاطر غذا بخورید. هرگز سر سفره غذا بحث و مجادله نکنید. بیشتر افراد با افزایش تنش دچار پرخوری و افزایش اشتها می شود. البته برخی از افراد نیز دچار کم اشتهایی می شوند این با توجه به شرایط فردی هرکس است. عدم تماشای تلویزیون و سریال حین غذا خوردن نیز ممنوع است. زیرا تمرکز کافی روی غذا خوردن ندارید و در نهایت تصور می کنید هیچ نخوریده اید! و احساس سیری و رضایت نخواهید داشت.

خوردن یک کاسه کوچک سوپ رقیق یا یک ظرف سالاد یک ساعت پیش از غذا خوردن نیز در کنترل اشتها نقش موثری دارد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کنترل قند خون بالا با کم غذا خوردن

کنترل قند خون بالا با کم غذا خوردن

کنترل قند خون بالا با کم غذا خوردن کنترل قند خون بالا و کاهش وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *