چاق شدن | لاغرها بخوانند !
چاق شدن | لاغرها بخوانند !

چاق شدن | لاغرها بخوانند !

چاق شدن | لاغرها بخوانند !

چاق شدن | لاغرها بخوانند !
بیشتر غذا خوردن یکی از راه های بسیار واضح و روشن برای افزایش وزن و چاق شدن است . ولی در صورتی که شما اشتهای کافی برای غذا خوردن نداشته باشید , کار ساده ای نیست . برخی داروها , تغذیه بد , دلزدگی از غذاها و بیماری می تواند باعث کاهش اشتها و تمایل به غذا خوردن شود . با تجدید نظر در سبک زندگی , کاهش استرس و نگرانی , افزایش فعالیت بدنی و تغیر برنامه غذایی خود ؛ اشتهایتان را افزایش دهید .

چاق شدن | لاغرها بخوانند !
چاق شدن | لاغرها بخوانند !

افزایش اشتها
در صورتی که داروهای آنتی بیوتیک , داروهای شیمی درمانی , داروهای قلبی و یا ضد درد ها را مصرف می کنید ؛ حتما با پزشک خود درباره کاهش اشتها مشورت کنید . ممکن است طبق صلاح دید پزشک دارویی با عارضه کمتر بر اشتها تجویز شود . همچنین نیاز باشد تا مکمل روی و مولتی ویتامین دریافت کنید . به این ترتیب با بهبود وضعیت تغذیه , اشتها نیز افزایش میابد .
حتما ورزش کنید . ورزش به تنظیم اشتها کمک فراوانی می کند .

به همراه سایرین غذا بخورید .
تنهایی غذا خوردن باعث احساس تنهایی و افسردگی می شود . سعی کنید وعده های غذایی خود را به همراه عزیزان و دوستان خود میل کنید .

قوانین را کنار بگذارید .
به جای آن که حتما تنها سه وعده غذایی حجیم داشته باشید تا وزن زیاد کنید ؛ بهتر است تعداد وعده های غذایی بیشتر با حجم کم داشته باشید . به این ترتیب از غذا خوردن خسته نمی شوید . حتما در هر وعده از موادغذایی با کالری و موادمغذی بالا استفاده کنید . از موادغذایی پرکالری و پرچرب اما فاقد مواد مغذی استفاده نکنید . این خوراکی ها ممکن است باعث افزایش وزن شوند اما زمینه ابتلا به بیماری های مختلف را فراهم می کنند . مغزهای خام و تازه , میوه های خشک , انجیر , مویز , کشمش , خرما , اسموتی های خانگی و … از بهترین میان وعده ها برای افزایش وزن می باشند .

اشتهای خود را تحریک کنید .
تماشای غذاهای خوش رنگ و لعاب و زیاب تزئین شده یکی از موارد روانی افزایش اشتها است . حتما به خوبی میز و ظرف غذای خود را بچینید . در غذاهای خود از ادویه ها و طعم دهنده های طبیعی و گیاهی استفاده کنید تا علاوه بر افزایش اشتها از خواص شگفت انگیز آن ها نیز بهره مند شوید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

بهترین صبحانه برای چاق شدن

بهترین صبحانه برای چاق شدن

بهترین صبحانه برای چاق شدن صبحانه مهمترین وعده غذایی است که متاسفانه با توجه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *