چگونه میل به شیرینی را کم کنیم
چگونه میل به شیرینی را کم کنیم

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم ؟

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم ؟

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم ؟
این روزها بسیار درباره مضرات استفاده از شکر بر سلامتی می شنویم . همه ما می دانیم که خوردن قند و شکر باعث اضافه وزن , پوسیدگی و خرابی دندان ها و افزایش احتمال ابتلا به دیابت می گردد . مطالعات مختلف نشان داده اند که شکر و دریافت بیش از حد کربوهیدرات باعث ابتلا به دیابت , حتی در افرادی که دچار ازدیاد وزن نیستند , می شود .

دریافت بیش از حد شکر باعث تمرکز کم و حواس پرتی ؛ و حتی در طولانی مدت باعث زوال مغزی در افراد می شود .

حال چرا با دانستن همه این ها , هم چنان به خوردن شکر و شیرینی جات تمایل داریم ؟؟؟

متاسفانه شکر فریب دهنده است ! شما به خود قول می دهید که تنها یک تکه کوچک از شیرینی میل کنید اما وقتی به خود می آیید که تمام ظرف را تمام کرده اید !!!
همچنین خوردن شکر باعث نوعی وابستگی و اعتیاد به آن  می شود .

 

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم
چگونه میل به شیرینی را کم کنیم

 

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم ؟

در صورتی که از قند و شکر خسته شده اید و به دنبال چاره ای برای کاهش میل به شیرینی هستید , موادغذایی زیر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید .

پروتئین
در صورتی که در هر وعده غذایی خود گروه پروتئینی را اضافه کنید , سیری طولانی مدت خواهید داشت و تمایل کمتری به اسنک و مواد غذایی شیرین پیدا می کنید . تخم مرغ , غذاهای دریایی , گوشت قرمز , مغزها , دانه گیاهان , شیر و محصولات لبنی و حبوبات از بهترین منابع پروتئینی می باشند که با ترفندهای مختلف می توان در تمام وعده های غذایی از آن ها استفاده کرد .
همچنین منابع پروتئینی تامین کننده آمینواسیدهای ضروری برای ساخت نوروترنسمیترهای مغزی هستند . در افراد افسرده و مضطرب اشتها به شدت افزایش میابد و دچار پرخوری می شوند . در صورتی که غذاهای غنی از پروتئین را به برنامه خود اضافه کنند , پس از صرف غذا احساس سیری و پری بهتری خواهند داشت .

چربی های طبیعی و مفید
چربی نیز یکی دیگر از درشت مغذی های مهم برای ایجاد سیری است که بسیاری از افراد از آن آگاه نیستند . کالری هر گرم چربی از پروتئین و کربوهیدرات بیشتر است که مدت طولانی تری فرد را سیر نگه می دارد . بنابراین چربی های مفید مانند روغن زیتون ع روغن دانه ها و … را به رژیم خود اضافه کنید .

آب
در طی روز به اندازه کافی آب بنوشید . گاهی اوقات احساس گرسنگی ناشی از تشنگی است . از این به بعد بین وعده های غذایی در صورتی که احساس گرسنگی داشتید آب و یا دمنوش گیاهی میل کنید . در صورتی که پس از ۲۰ دقیقه احساس گرسنگی نداشتید , یعنی تشنه بوده اید نه گرسنه !!!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

راههای کاهش میل به شیرینی

راههای کاهش میل به شیرینی

 راههای کاهش میل به شیرینی راههای کاهش میل به شیرینی – چرا شیرینی تا این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *