راههای کاهش میل به شیرینی
راههای کاهش میل به شیرینی

راههای کاهش میل به شیرینی

 راههای کاهش میل به شیرینی

راههای کاهش میل به شیرینی – چرا شیرینی تا این حد اعتیاد آور است ؟؟؟
خوردن شیرینی و شکر باعث تمایل بیشتر به قند است . با حذف دریافت قند به مدت چند هفته , تمایل فرد به خوردن شیرینی کاهش میابد .
خوردن قند باعث تحریک پانکراس و در نتیجه تولید و ترشح انسولین می شود . در صورتی که مدام در حال خوردن شیرینی هستید , سطح انسولین خون شما به صورت مزمن بالا است . بالا بودن سطح انسولین در خون اصلا خوب نیست . زیرا انسولین هورمون القا کننده ذخیره چربی است و با سرکوب آنزیم های چربی سوزی , مانع چربی سوزی می گردد .
این در شرایطی که فرد تصمیم به کاهش وزن و لاغری دارد بسیار ناراحت کننده است .

 

راههای کاهش میل به شیرینی
راههای کاهش میل به شیرینی

راههای کاهش میل به شیرینی و قندها

به میزان کافی بخوابید . شادابی و پرانرزی بودن در طی روز باعث کاهش میل به قندها می شود . بیشتر افراد از قند برای رفع خستگی در روز استفاده می کنند .

به اندازه کافی آب و مایعات بنوشید . دمنوش های گیاهی , قهوه و چای تا زمانی که به آن ها شکر اضافه نکنید برای شما مفید هستند .
نفس عمیق بکشید . استرس , پریشانی و فشارهای روحی در بیشتر افراد باعث افزایش اشتها و افزایش تمایل به مصرف شیرینی می شود . هر زمانی که هوس شیرینی کردید , ۱۰ نفس عمیق بکشید .
پروتئین به میزان کافی دریافت کنید . تخم مرغ , ماهی , گوشت قرمز ع غذاهای دریایی , حبوبات , دانه های گیاهی و مغزها بهترین منابع پروتئینی هستند . پروتئین به حفظ ثبات قند خون کمک می کند .
چربی های مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید . چربی ها کالری بیشتری دارند و سیرکننده هستند . روغن زیتون , روغن نارگیل , روغن کنجد و کره مغزها از بهترین منابع چربی های مفید می باشند .
میل بیش از حد به قند و شیرینی ممکن است ناشی از کمبود منیزیم در بدن فرد باشد . استرس مزمن باعث دفع منیزیم از بدن می شود . بنابراین بهتر است منایع غنی از این ماده معدنی را بیشتر مصرف کنید .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم ؟

چگونه میل به شیرینی را کم کنیم ؟ چگونه میل به شیرینی را کم کنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *