درمان آب مروارید با تغذیه
درمان آب مروارید با تغذیه

درمان آب مروارید با تغذیه

درمان آب مروارید با تغذیه

درمان آب مروارید با تغذیه
هرگونه کدورت عدسی چشم اب مروارید یا کاتاراکت نام دارد . بافت پروتئینی فاقد رگ خونی و عصب عدسی وظیفه انکسار نور و تنظیم میزان نور وارد شده به چشم , برای دیدن اشیاء دارد .

افزایش سن , دیابت , بیماری های روماتیسمی و همچنین برخی از بیماری های عفونی از جمله عوامل مهم و شایع ابتلا به آب مروارید است . ضربه به چشم و یا مصرف طولانی مدت داروهای کورتن نیز در ایجاد کاتاراکت موثر است .
سوء تغذیه و بیماری های ضعیف کننده , هم چنین کار زیاد در مقابل آفتاب از دیگر علل ابتلا به این بیماری می باشند که در بروز آب مروارید ممکن است تاثیر داشته باشد .

کاهش دید و یا تاری در دید از علائم کاتاراکت است .

درمان آب مروارید با تغذیه
درمان آب مروارید با تغذیه

راه های حفظ سلامت چشم و بینایی با تغذیه مناسب

تا حد امکان قند خون را همیشه کنترل کنید . این نکته به ویژه در افراد مبتلا به دیابت بسیار حائز اهمیت است . سطح نرمال قند خون زیر ۹۹mg/dl است .
مصرف سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود افزایش دهید . سبزیجات رنگ روشن از بهترین ها برای بینایی بهتر هستند . بیشتر افراد به میزان کافی سبزیجات میل نمی کنند . بهتر است هر روز حداقل ۳ واحد سبزیجات داشته باشید . سبزیجات را با روغن های گیاهی مفید , سکنجبین , سرکه , نارنج و یا آبلیمو خوش طعم کنید و به عنوان میان وعده ای سالم میل کنید.
مطالعات نشان داده اند که مصرف کافی ویتامین E به جلوگیری از بیماری کاتاراکت کمک می کند . روغن زیتون خالص , مغزهای خام , دانه های گیاهی و آووکادو حاوی میزان خوبی ویتامین E می باشند .
سلنیوم از مواد معدنی مهم برای پیشگیری از این بیماری است زیرا در ساخت گلوتاتیون نقش دارد . گلوتاتیون از قوی ترین سم زداها در بدن است که بدن را از رادیکال های آزاد پاکسازی می کند .
ادویه های مختلف را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . زردچوبه , زنجبیل , دارچین , فلفل و … حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند .
مراقب کبد خود باشید . کبد اندام اصلی برای پاکسازی و سمزدایی بدن است .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *