ویتامین d و بیماری
ویتامین d و بیماری

ویتامین d و بیماری

ویتامین d و بیماری
آیا به اندازه کافی این ویتامین ضد بیماری را دریافت می کنید؟
سطح ویتامین دی موجود در خون یک فاکتور مهم نشان دهنده وضعیت سلامتی شماست و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها در شما کاهش می دهد.

افرادی که دچار کمبود ویتامین دی هستند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان و امراض قلبی می باشند. خوردن غذاهای مشخص مانند ماهی, تخم مرغ, شیر به افزایش میزان ویتامین دی موجود در بدن شما کمک می کند. البته توجه داشته باشید که مهمترین منبع این ویتامین نور آفتاب است. که در اثر تابش به روی پوست, زیر پوست پیش سازهای ویتامین دی به ویتامین تبدیل می شوند.

ویتامین دی به جذب بهتری کلسیم در بدن کمک می کند که در نتیجه آن حافظ سلامت استخوان ها, بافت ها و سیستم ایمنی است. تحقیقات مختلف نشان داده اند که کمبود این ویتامین خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان, بیماری قلبی, را افزایش می دهد.

ویتامین d و بیماری
ویتامین d و بیماری

اثرات ویتامین دی برای بدن
در تحقیق انجام شده, ۳۵ درصد علت مرگ افراد را کمبود ویتامین دی بیان کرده اند. برخی تحقیقات انجام شده نشان می دهند دریافت کافی منباع ویتامین دی و در معرض نور خورشید قرار گرفتن احتمال ابتلا به دیابت, سکته و پرفشاری خون را کاهش می دهد.

اگر دچار کمبود ویتامین دی هستید حتما با مشاور تغذیه خود صحبت کنید تا اگر مجاز هستید از مکمل تغذیه ای ویتامین دی یا شکل تزریقی آن استفاده کنید.

رژیم غذایی خود را با منابع ویتامین دی و غذاهای مقوی و مغذی پر کنید تا دچار کمبود ویتامین ها نشوید. انواع ماهی ها, شیر و لبنیات, زرده تخم منابع خوب ویتامین دی هستند که لازم است در رژیم غذایی هر روزه خود داشته باشید.

استفاده از مواد غذایی سالم و طبیعی در رزیم غذایی به سلامت شما کمک می کند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

ویتامین D و واقعیت‌ هایی که باید درباره‌ی آن بدانید.

ویتامین D و واقعیت‌ هایی که باید درباره‌ی آن بدانید.

ویتامین D و واقعیت‌هایی که باید درباره‌ی آن بدانید. ویتامین D ویتامین دی چندین نقش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *