کاهش فشار خون بالا
کاهش فشار خون بالا

کاهش فشار خون بالا با تغذیه

کاهش فشار خون بالا

خطر پرفشاری خون امری واضح برای بیشتر افراد است. فشار خون بالا قاتلی خاموش است که اثر منفی خود را طی چندین سال بر سلامتی می گذارد. یکی از عوامل اصلی مرگ و میر پرفشاری خون در افراد است. که این خود زمینه ساز ابتلا افراد به سایر بیماری ها می شود.

در سبک زندگی امروزی که افراد حداقل فعالیت جسمانی را دارند و اغلب از رژیم غذایی نامناسبی پیروی می کنند, کنترل و پایش میزان فشار خون اهمیّت فراوانی در حفظ سلامتی دارد. توصیه های زیر را برای کنترل هر چه بهتر فشار خون انجام دهید:

کافئین, الکل, سیگار باعث افزایش فشار خون می شوند. بهتر است از مصرف مداوم نوشیدنی های کافئینی دوری کنید.

فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. هر کاری که موجب می شود تا شما تحرک جسمانی داشته باشید مانند استفاده از پله به جای آسانسور, پیاده روی بخشی از مسیر تا محل کار, انجام خرید های روزانه و غیره را انجام دهید.

کاهش فشار خون بالا
کاهش فشار خون بالا

رژیم غذایی یک اصل مهم در کنترل فشار خون است. مصرف مداوم انواع غذاهای چرب, پرنمک و پر قند خطر ابتلا به پرفشاری خون را افزایش می دهد. به سلامتی خود احترام بگذارید و وقت کافی برای تهیه غذا و غذا خوردن در برنامه روزانه خود قرار دهید. در روش پخت غذاها کمتر از روش سرخ کردن استفاده کنید.
مصرف انواع میوه و سبزی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. همراه غذای خود سبزی خوردن میل کنید. یکی از بهترین میوه ها برای کنترل و تعدیل فشار خون سیب است. پکتین موجود در پوست سیب یک کاهنده قوی سطح بالای کلسترول است.
در برنامه غذایی خود کمتر از گوشت قرمز استفاده کنید. گوشت های سفید مثل مرغ و ماهی را بیشتر مصرف کنید. ماهی حاوی امگا ۳ است که خاصیت فوق العاده ای در کاهش التهابات بدن و تعدیل فشار خون دارد.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کاهش سریع فشار خون - کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی و بدون دارو

کاهش سریع فشار خون – کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی و بدون دارو

کاهش سریع فشار خون – کنترل فشار خون بالا با رژیم غذایی و بدون دارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *