رژیم بهتر است یا ورزش
رژیم بهتر است یا ورزش

رژیم بهتر است یا ورزش

رژیم بهتر است یا ورزش
برای لاغر شدن رژیم غذایی لاغری موثرتر است یا ورزش؟
برای لاغری و کاهش وزن به هر دو آن ها نیاز است. برخی افراد که از ورزش دل خوشی ندارند حاضرند هیچ غذایی نخورند تا لاغر شوند و از طرف دیگر برخی تصور می کنند با ورزش زیاد از حد و عدم رعایت رژیم می توانند لاغر بشوند.

هر دو این گروه تصوری اشتباه دارند. کاهش وزن اصولی و سالم نیاز مند رژیم غذایی و انجام ورزش است.

برای کاهش وزن نیاز است تا کالری دریافتی تا حدی البته با نظر مشاور تغذیه محدود شود. به عبارت دیگر برای لاغر شدن لازم است تا بیشتر از کالری دریافتی, کالری بسوزانید.

چرا برای لاغری باید ورزش کنیم؟
کاهش وزن تنها محدودیت کالری نیست. بدون انجام ورزش و ساخت بافت عضلانی, لاغری کاری دشوار است. در یک تحقیق انجام شده ۹۰ درصد افراد شرکت کننده که بدون ورزش کردن, کاهش وزن داشته اند تا دو سال بعد از آن مجدد به وزن قبل و حتی بیشتر بازگشتند.

شاید شنیده اید که ورزش کردن باعث افزایش اشتهاست. این درست نیست ورزش با افزایش ترشح هورمون ها و تنظیم سطح آن ها به تنظیم اشتها کمک می کند. انجام ورزش مانع از اشتهای بیش از حد و پرخوری می شود.

رژیم بهتر است یا ورزش
رژیم بهتر است یا ورزش

چرا رژیم غذایی کاهش وزن باید داشته باشیم ؟
ورزش تنها نیز موثر نخواهد بود. افرادی که تنها ورزش می کنند و رژیم غذایی ندارند تصور می کنند به علت ورزش زیاد مجاز هستند تا هر میزان که می خواهند کالری دریافت کنند. این صحیح نیست زیرا دچار پرخوری شده و حتی گاهش دچار اضافه وزن نیز می شوند.

برای لاغری باید رژیم غذایی کاهش وزن داشت. برنامه ای اصولی و سالم در کنار انجام ورزش های منظم و مناسب به لاغری شما کمک می کنند.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *