لاغری در یک هفته بدون ورزش ؟
لاغری در یک هفته بدون ورزش ؟

لاغری در یک هفته بدون ورزش ؟

لاغری در یک هفته بدون ورزش , آیا درست است ؟

لاغری در یک هفته بدون ورزش با رژیم های کاهش وزن عجیب!
بیشتر افراد مایلند در مدت زمان بسیار کوتاه , بیشترین مقدار کاهش وزن را داشته باشند . به همین دلیل به دنبال رژیم های غیرعادی و پیچیده می باشند . در حالی که این رژیم ها و متدهای کاهش وزن ممکن است برای مدت زمانی کوتاه موثر باشد , اما در طولانی مدت نه تنها موثر نخواهد بود بلکه ممکن است اثرات منفی بر سلامتی داشته باشند .

در این مقاله به متدهایی که مدعی کاهش وزن سریع می باشند اما در واقع تاثیر چندانی ندارند , پرداخته ایم .

۱- رژیم آب و مایعات
رژیم کاهش وزن با مایعات دهه هاست که طرفداران خود را دارد . در این رژیم توصیه می شود به جای هرگونه ماده غذایی جامد , از مایعات استفاده شود . این رزیم ممکن است باعث کاهش وزن مقطعی شود اما در نهایت منجر به اختلالات خوردن و مشکلات گوارشی می شود .

۲- انواع و اقسام قرص ها و پودرهای لاغری
متاسفانه با توجه به تمایل بیش از حد افراد به نتیجه گیری سریع , تبلیغات رسانه ای بسیاری انواع پودرها و داروهای لاغری را معرفی می کنند . در حالی که اثرات منفی آن ها بر سلامتی گفته نمی شود .
به طور مثال برخی داروها موجب بلوکه کردن مسیر متابولیسم کربوهیدرات و نشاسته می شوند . که ممکن است منجر به کاهش وزن شود ولی اثرات منفی بر بدن خواهد داشت .
مثال دیگر قرص های چربی سوزمی باشند. کاقئینی یکی از اجزای اصلی این قرص ها است که اثرات مخربی بر بافت کبد دارد .

 

لاغری در یک هفته بدون ورزش ؟
لاغری در یک هفته بدون ورزش ؟

 

 

۳-رژیم پاکسازی
انواع و اقسام رژیم های پاکسازی و سم زدایی تک بعدی مانند نوشیدن فقط آب به مدت ۷ روز اثرات بسیار منفی بر بدن به ویژه مغز دارد . زیرا سوخت اصلی مغز گلوکز است که باید از راه دریافت غذا تامین شود در غیر این صورت با سوزاندن چربی های بدن سوخت مغز تامین می گردد که در طولانی مدت اثرات منفی بر عملکرد مغزی دارد .

۴-رژیم غذایی تک بعدی ( تک ماده غذایی )
این رژیم ادعا می شود که با مصرف تنها یک ماده غذایی خاص مانند سیب , در طول مدت زمان خاصی کاهش وزن رخ می دهد . همانطور که ذکر شد کاهش وزن اتفاق می افتد زیرا دریافت کالری تا حد زیادی کاهش یافته است اما مجددا پس از پایان دوره رژیم فرد به وزن قبلی برمی گردد , زیرا گام اول و اصلی رژیم کاهش وزن اصلاح سبک زندگی و عادات خوردن غذا است که در این گونه رژیم ها , تغییر عادتی رخ نمی دهد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه لاغری و کاهش وزن در حفظ سلامتی بسیار مهم است اما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *