آیا دیابت نوع 1 درمان می شود
آیا دیابت نوع 1 درمان می شود

آیا دیابت نوع ۱ درمان می شود ؟

آیا دیابت نوع ۱ درمان می شود ؟

آیا دیابت نوع ۱ درمان می شود ؟ ورزش و تغذیه دو عامل مهم در درمان دیابت نوع ۱ می باشند .
بیشتر افراد دیابت نوع ۱ را بیماری دوران کودکی می دانند . در حالی که در سال های اخیر بیش از نیمی از مبتلایان به دیابت نو ۱ , بالای ۳۰ سال بوده اند .

دیابت نوع ۱ , بیماری خود ایمنی است که سیستم ایمنی به پانکراس (لوزالمعده ) حمله می کند . در اثر ناشناخته شدن پانکراس برای سیستم ایمنی و تخریب آن , پانکراس دچار اختلال می شود و  به اندازه کافی هورمون انسولین تولید نمی کند . در نتیجه قند خون تا حد خطرناکی افزایش می یابد .
گاها این بیماری در بزرگسالان به عنوان دیابت نوع ۲ تشخیص و متفورمین تجویز می شود , درحالی که داروی اصلی دیابت نوع ۱ انسولین است .

این بیماری در سنین پایین با شدت و حدت است و ممکن است باعث بستری شدن کودک یا نوجوان گردد . در حالی که در بزرگسالان سرعت آرامتری دارد .

 

آیا دیابت نوع 1 درمان می شود
آیا دیابت نوع ۱ درمان می شود ؟

 

 

دیابت نوع ۱ , درمان قطعی ندارد و بیمار باید تا آخر عمر خود انسولین و دارو مصرف کند . اما با راهکارهایی می توان بیماری را کنترل کرد و از اسیب های آن جلوگیری نمود .

با کنترل فشار خون , کنترل چربی خون , انجام ورزش منظم و مستمر , ترک دخانیات و از همه مهمتر رعایت رژیم غذایی دیابتی مهمترین عوامل در کنترل این بیماری می باشند .

 

در صورتی که قند خون شما به خوبی کنترل و داروهای مصرفی موثر واقع نمی شوند توصیه می شود از پزشک خود بخواهید تا از نظر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۱ شما را بررسی کند .

با هر نوع بیماری خود ایمنی , نکته مهم و حائز اهمیت آن است که سلامت دستگاه گوارش و روده خود را تقویت کنید . همچنین زیر نظر متخصص تغذیه کمبودهای تغذیه ای خود را با مصرف مکمل های تغذیه ای ومنابع غذایی طبیعی  رفع نمایید .

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها روی فیبرها تمرکز کنید تا قند خونتان متعادل شود! فیبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *