گیاهان مفید برای دیابتی ها
گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها

روی فیبرها تمرکز کنید تا قند خونتان متعادل شود!
فیبر نیز کربوهیدرات است. اما کربوهیدراتی است که بدن قادر به هضم آن نیست یعنی آنزیم تجزیه کننده آن را ندارد. وجود فیبر در رژیم غذایی به خصوص در افراد دیابتی موجب کندی سرعت بالا رفتن قند خون می شود.
فیبر دو نوع محلول و غیر محلول است. هر دوی اینها برای سلامتی مفید هستند. فیبر از جذب کلسترول به روده ها جلوگیری می کند و با اتصال موجب دفع آن می شود. از دیگر فواید فیبرها کنترل وزن است و موجب احساس سیری بیشتر در فرد می شود در نتیجه قند خون را تنظیم می کند. فیبر در کاهش فشار خون نیز موثر است. دیابتی ها می بایستی به میزان کافی در حد ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر روزانه دریافت کنند.

در این مقاله منابع فیبری را برای شما آورده ایم:

گیاهان مفید برای دیابتی ها
گیاهان مفید برای دیابتی ها

نخود سبز
نخود سبز, سبزی نشاسته ای است که حاوی انواع ویتامین های A, K و C است. یک لیوان نخود سبز خام حاوی ۷ گرم فیبر و پخته آن حاوی ۱۶٫۳ گرم فیبر است.

آرتیشو
یک آرتیشو متوسط حاوی بیش از ۱۰ گرم فیبر است. همچنین منبع خوب ویتامین ث و فولات؛ پتاسیم و منیزیم است که موجب تعدیل فشار خون می شوند.

گیاهان مفید برای دیابتی ها
گیاهان مفید برای دیابتی ها

ذرت
به جای آن که با خوردن اسنک و چیپس پرچرب و پرکالری باعث چاقی خودتان شوید از ذرت بو داده خانگی بهره مند شوید. یک لیوان ذرت بو داده بیش از ۳ گرم فیبر دارد. ذرت را با کمی روغن زیتون و کمی نمک بو دهید. این میان وعده حجیم و سیر کننده است که قند خون شما را نیز خیلی نوسان نخواهد داد.

عدس
عدس سرشار از فیبر و پروتئین است. ۴۰ درصد کربوهیدرات عدس از فیبر است. عدس را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

حبوبات
یک لیوان لوبیا قرمز حاوی ۱۳ گرم فیبر و یک لیوان لوبیای سفید حاوی ۱۸ گرم فیبر است. انواع حبوبات را به شکل های مختلف در برنامه غذایی خود داشته باشید تا علاوه بر کنترل قند خون, حرکات دستگاه گوارش و روده شما نیز تنظیم شود.

 

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *