افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری
افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری

افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری

افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری

بهترین غذاها برای افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری
افزایش وزن درست یکی از مهمترین بخش های بارداری موفق و سالم است و به رشد و تکامل صحیح جنین کمک می کند. در طول سه ماهه سوم بارداری تقریبا نیم کیلو در هفته باید افزایش وزن داشته باشید و میزان افزایش دریافت غذا ۴۵۰ کالری بیشتر از دوران پیش از بارداری است.

آب میوه خانگی
ممکن است به دلیل افزایش حجم رحم و اندازه جنین و فشاری که به معده مادر می آید؛ مادر دچار سوهاضمه و در نتیجه کاهش اشتها شود. آب میوه و سبزیجات فصلی و تازه به افزایش وزن در این دوران کمک می کند و خوردن و هضم آن راحت است.
همچنین خوردن میوه های فصلی و یا میوه های خشک نیز برای افزایش وزن مفید هستند.

 

افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری
افزایش وزن در سه ماهه سوم بارداری

 

 

شیر
خوردن شیر به همراه میوه, خامه , پودر آسیاب شده مغزها ( بادام, پسته, فندق) نیز به افزایش وزن کمک می کنند. همچنین خوردن ماست, کشک و دوغ علاوه بر تامین کلسیم و پروتئین کافی, موجب وزن گیری مناسب مادر نیز می شوند.

غلات سبوس دار
در این سه ماهه دیگر حالت تهوع و استفراغ مادر از بین رفته است و راحت تر می تواند غذا بخورد. سعی کنید برای افزایش وزن به جای استفاده از نان ها و غله فرآوری شده و تصفیه شده از انواع سبوس دار آن ها استفاده کنید. تا علاوه بر افزایش وزن مناسب, مواد مغذی لازم نیز برای رشد جنین تامین شود.

گوشت و پروتئین
بهترین منابع پروتئینی گوشت قرمز, مرغ و ماهی, تخم مرغ و مغزها(پسته بادام, گردو) هستند. توصیه می شود برای وزن گیری در دوران بارداری از این گروه غذایی به میزان کافی و متعادل دریافت داشته باشید.

در نهایت باید بگوییم خوردن مواد غذایی سالم و طبیعی به وزن گیری صحیح و سلامت جنین کمک می کنند. هرگز برای افزایش وزن از مواد غذایی پرکالری که فاقد مواد مغذی هستند استفاده نکنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com ادویه های مجاز در بارداری

ادویه های مجاز در بارداری مجاز به مصرف کدام ادویه در بارداری هستم؟

ادویه های مجاز در بارداری چیست؟ ادویه های مجاز در بارداری که میتوان با خیال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *