خوردن پنير پيتزا در دوران بارداري
خوردن پنير پيتزا در دوران بارداري

خوردن پنیر پیتزا در دوران بارداری

خوردن پنیر پیتزا در دوران بارداری

آیا خوردن جانک فود و هله هوله در اوایل بارداری ایمن است؟
سه ماهه اول بارداری به دلیل حالت تهوع و استفراغ, همچنین عدم سازگار شدن بدن با سطح بالای هورمون گیرنده های چشایی ضعیف تر عمل می کنند به همین دلیل تمایل مادران به خوردن غذاهای پرنمک, بسیار شیرین یا ترش خیلی زیاد است.

مصرف اینگونه خوراکی ها در حد کم ممکن است مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نکند اما نمی توان گفت غذاهای مناسبی هستند. زیرا جنین برای رشد و تکامل بافت ها به مواد مغذی ضروری که در مواد غذایی سالم و طبیعی یافت می شوند نیاز دارد.

ولع به هله هوله های شیرین
بیشتر خانم ها در سه ماهه اول به دنبال چیزهای خیلی شیرین هستند زیرا پس از خوردن آن احساس خوشایندی دارند. این به آن دلیل است که شیرینی ها حاوی کربوهیدرات هستند. کربوهیدرات ها پس از ورود به بدن موجب افزایش سطح ترشح هورمون انسولین می شوند. انسولین آمینواسیدهای خون به جز تریپتوفان را کاهش می دهد. تریپتوفان موجود در خون وارد مغز شده و به سروتونین تبدیل می شود. افزایش سطح سروتونین در مغز موجب احساس خوشی است.

خوردن پنیر پیتزا در دوران بارداری
خوردن پنیر پیتزا در دوران بارداری

مشکلات ناشی از هله هوله های فاقد مواد مغذی
مشکل اصلی عدم محتوای مواد مغذی مانند ویتامین ها و املاح معدنی و میزان بالای کالری است. این مواد غذایی تنها باعث چاق شدن مادر می شوند و برای رشد جنین فایده ای ندارند.

ویتامین ها و املاح معدنی
در زمان بارداری بدن شما نسبت به پیش از بارداری, به کالری بیشتری نیاز دارد. این کالری اضافی که برای رشد جنین است باید سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین های گروه ب, ویتامین ث, آهن, اسید فولیک و روی باشد. که بیشتر فست فودها و جانک فودها فاقد این ریزمغذی ها هستند.

وزن گیری در بارداری
جانک فودها در حجم کم کالری بالایی دارند. درست است که در بارداری باید وزن گیری مناسب داشته باشید اما این غذاها فقط باعث چاق شدن هستند و مواد مغذی را برای شما و جنین تامین نمی کنند. همچنین افزایش وزن بیش از حد باعث افزایش خطر ابتلا به دیابت حاملگی یا پرفشاری خون (پره اکلامپسی بارداری) می شود.

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *