بهترین عمل جراحی لاغری
بهترین عمل جراحی لاغری

بهترین عمل جراحی لاغری

بهترین عمل جراحی لاغری برای چاق ها کدام است ؟

بهترین عمل جراحی لاغری در واقع وجود ندارد ! و بیشتر افرادی که جراحی های مخالفی نظیر بای پس معده , بالون معده و … داشته اند , حداکثر پس از ۵ سال از جراحی مجددا چاق می شوند .

متاسفانه با توجه به تمایل شدید به داشتن وزن ایده آل و کاهش وزن سریع در بین افراد به ویژه خانم های جوان که بسیار شایع است , افراد برای نتیجه گرفتن سریع به جراحی رو می آورند . در حالی که به پیامدهای ناشی از جراحی آگاه نیستند .

به طور نمونه : در عمل اسلیو معده , ۳/۴ معده با جراحی برداشته می شود و تنها حجم کوچکی از معده باقی می ماند . در نتیجه فرد تنها مقدار کمی غذا خواهد خورد و در مدت زمان کوتاه دچار کاهش وزن و لاغری می شود . همچنین با توجه به کاهش دریافت کالری , میزان چربی های خون ( LDL و کلسترول ) و قند خون تا حد زیادی نرمال می شود .
اما متاسفانه کمبود ریزمغذی های ضروری در این افراد بسیار جدی است . کمبود ویتامین B12 در افرادی که جراحی لاغری معده انجام داده بسیار شایع است . زیرا این ویتامین برای جذب شدن به پروتئینی به نام فاکتور داخلی نیاز دارد که در سلول های معده تولید می شود . این بیماران حتما می بایستی زیر نظر متخصص تغذیه , برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی و بروز بیماری از مکمل های تغذیه استفاده کنند .

بهترین عمل جراحی لاغری
بهترین عمل جراحی لاغری

تحقیقات انجام شده بر افرادی که جراحی های لاغری انجام داده اند , بیان می کنند که ۷۷% افراد پس از جراحی و دوره کاهش وزن , مجددا به وزن قبلی باز خواهند گشت .

معده کوچک شده پس از جراحی این قابلیت را دارد که بزرگ شود و حجم بیشتری از غذا را تحمل کند .

مشکل اصلی در جراحی های لاغری عدم آموزش و اصلاح سبک زندگی و عادات غذایی است . تنها مسئله چاقی حجم غذای دریافتی نیست . بلکه نوع غذا , عادات رفتاری و سبک زندگی تاثیر به سزایی در کنترل وزن دارند .
دو فاکتور اصلی برای کاهش وزن رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش است . به وسیله این دو می توان کاهش وزنی سالم برای تمام عمر داشت .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *