رژیم لاغری سه روزه
رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه

لاغری و کاهش وزن در حفظ سلامتی بسیار مهم است اما امروزه با تبلیغات و هیجانات کاذب به افراد القا می شود که در مدت زمان بسیار کوتاه (سه روزه!) می توانند لاغر شوند!!!

اما آیا واقعا ممکن است؟

پاسخ خیر است.
فردی که طی ۱۰ یا ۲۰ سال گذشته دچار اضافه وزن و چاقی بوده است چطور ممکن است در سه روز لاغر شود؟
و حال اگر نتیجه بگیرد… آیا واقعا سلامت است؟ این فشار سه روزه هیچ مشکل سلامتی برای اون ندارد؟

در اینجا برخی علل که چرا متابولیسم و سرعت سوخت و ساز کاهش می یابد و لاغری را با سختی روبرو می کند بحث کرده ایم.

اگر مدت ها است که درگیر وزن کم کردن هستید و لاغر نمی شوید ممکن است سرعت سوخت و ساز بدن شما پایین باشد.

سن
با افزایش سن سرعت متابولیسم (استفاده از کالری دریافتی در جهت اعمال حیاتی) کاهش می یابد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم افراد بعد از ۴۰ سالگی غذای خود را کمتر کنند و همانطور مانند دوران جوانی غذا نخورند!

استرس
اگر همیشه استرس دارید و نگران هستید بدانید هرگز لاغر نخواهید شد. با استرس مزمن همواره سطح هورمون کورتیزول در خون شما بالا خواهد بود. این هورمون با افزایش وزن گیری ارتباط مستقیم دارد. کاهش نگرانی های زندگی, تنظیم ساعت خواب و ورزش کردن در تنظیم ترشح این هورمون بسیار کارامد است.

رژیم لاغری سه روزه
رژیم لاغری سه روزه

 

خواب ناکافی و نادرست
خواب یکی از اصول سلامتی و افزایش طول عمر است. اما اکنون هیچ کس به آن توجهی ندارد و هر زمان که شد می خوابند. اما بدانید برای کنترل وزن و لاغری باید به درستی و در ساعات مشخص شب استراحت و خواب کافی و عمیق داشته باشید.

ورزش و رژیم غذایی
اگر به درستی وزن کم نمی کنید بدانید که رژیم غذایی شما ایراد دارد و یا ورزش به خوبی انجام نمی دهید. ورزش و رزیم غذایی دو اصل مهم کاهش وزن هستند. شما هرگز بدون این دو به وزن ایده آل خود نخواهید رسید.

دارو و بیماری
ممکن است دارویی که مصرف می کنید که سوخت و ساز بدن شما را کاهش می دهد. در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. همچنین برخی بیماری های متابولیک باعث کند شدن متابولیسم بدن هستند.

اب و هوا
طبق تحقیقات انجام شده افرادی که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی می کنند سوخت و ساز بدنشان بیشتر است و اندام متناسب تری نسبت به افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند؛ دارند.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

کاهش وزن و لاغری سریع

کاهش وزن و لاغری سریع

کاهش وزن و لاغری سریع راه های زیادی برای کاهش وزن و لاغری سریع وجود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *