رژیم دیابتی نوع 2
رژیم دیابتی نوع 2

رژیم دیابتی نوع ۲

رژیم دیابتی نوع ۲

هر آنچه که می‌خورید یا در جهت کنترل دیابت است و یا در جهت بدتر شدن وضعیت بیماری! پس اگر نگران سلامتی خود هستید و می خواهید دیابت را شکست دهید این مقاله را بخوانید.

سالم بخور!
در کنترل دیابت غذای دریافتی بسیار مهم است. وقتی شما به دیابت مبتلا می شوید بدنتان به اندازه کافی هورمون انسولین ترشج نمی کند. انسولین برای انتقال گلوکز (قند) غذایی که خورده اید, به داخل سلول های بدن نیاز است.وقتی به اندازه کافی انسولین ترشح نشود سطح قند خون بالا می‌ماند. برخی غذاها بیشتر باعث بالارفتن قند خون می شوند. این خیلی مهم است که بدانید چطور بخورید تا قند خونتان خیلی بالا نرود.

رژیم دیابتی نوع 2
رژیم دیابتی نوع ۲

اصول رژیم دیابتی
رژیم دیابتی تفاوت چندانی با رژیم افراد سالم ندارد. تنها میزان دریافت کربوهیدرات ها و نظم دریافت در طی روز مهم است. افراد دیابتی نیز مانند افراد سالم باید میوه و سبزی تازه را در برنامه خود بگنجانند.

وعده ها و میان وعده حتما به صورت منظم و ساعات مشخص باشد.
حجم وعده ها ثابت باشد.
از انواع گروه های غذایی (میوه و سبزی, نان و غلات, گوشت, شیر و لبنیات) استفاده کنید تا همه مواد مغذی به بدنتان برسد.
برچسب های غذایی را حتما با دقت بخوانید. دریافت سدیم, چربی اشباع, کربوهیدرات تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.
غلات کامل سبوس دار را به سبد غذایی خود اضافه کنید.
سعی کنید به جای آب میوه, خود میوه را به طور کامل میل کنید. با آبگیری میوه , فیبر آن حذف می شود. فیبر در کنترل قند خون نقش مهمی دارد و برای دیابتی ها مهم است .
در هر وعده غذایی خود از سه درشت معذی؛ کربوهیدرات, چربی و پروتئین دریافت کنید. با این کار سطح قند خون خیلی بالا نمی رود و آرام آرام افزایش می‌یابد.

میان وعده برای دیابتی ها مهم است. برای داشتن انرژی و تثبیت قند خون نیاز است که در فاصله دو وعده حتما خوراکی خورده شود. هویج و سبزیجات, ماست و میوه, معجون شیر و مغز(بادام , پسته,فندق), تخم مرغ, میوه میان وعده های خوبی برای افراد دیابتی است.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها

برنامه غذایی هفتگی دیابتی ها رژیم غذایی دیابتی سخت و خسته کننده نیست. با راهکارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *