ویار حاملگی و جنسیت جنین
ویار حاملگی و جنسیت جنین

ویار حاملگی و جنسیت جنین

ویار حاملگی و جنسیت جنین نشانه چیست؟
علت ولع به بعضی غذا در بارداری چه می تواند باشد؟

پرخوری و ولع به برخی غذاها در دوران بارداری طبیعی است و در بیشتر خانم ها رخ می دهد. برخیمادران ولع به خوردن طعم های خاص؛ ترشی, شیرین,نمکی, فلفل دارند.

طبق تحقیقات انجام شده ۸۴ درصد مادران باردار در سراسر دنیا در دوران بارداری دچار پرخوری و ولع به غذا می ‌شوند. به طور کلی ولع به غذا نشان دهنده کمبودهای تغذیه است. به این معنا که بدن دچار کمبود ماده مغذی شده و با این رفتار به دنبال جبران کمبود است. البته این ولع و پرخوری ممکن است باعث تغییرات هورمونی شود که برای جنین عارضه خواهد داشت.

بالا و پایین شدن سطح هورمون ها باعث افزایش قدرت بویایی و چشایی مادران باردار می شود.که این خود یکی از دلایل بروز ویار و ولع است.

ویار در بارداری طبیعی است؟ به طور طبیعی و کلی بهتر است مادر با درست غذا خوردن تمام نیازهای خود و جنین را تامین کند. در وافع همانطور که گفته شد یکی از دلایل این ولع کمبود مواد مغذی است که باید به طور درست تامین شود.

سه ماهه اول بارداری زمان شایع بروز ویار است. در سه ماهه دوم افزایش و به مرور تا پایان بارداری کاهش می‌یابد.

طول مدت ویار به یک ماده غذایی زمان مشخصی ندارد و در مادران متفاوت است. برخی تنها برای یک روز ولع به یک ماده غذایی پیدا می کنند و برخی حتی تا پایان دوره بارداری تمایل بیش از حدی به آن غذا دارند.

 

 

ویار حاملگی و جنسیت جنین
ویار حاملگی و جنسیت جنین

 

 

ویارهای شایع در بین مادران
غذاهای شور,تند, شیرین و فلفلی از شایع ترین ویارها هستند.

۱٫غذاهای نمکی- در صورتی که سدیم دریافتی مادر کم باشد تمایل بیش از حدی به غذاهای تند و فلفلی پیدا می کند. حجم خون در بارداری افزایش می‌یابد و این خود دلیلی بر ولع به غذاهای شور سدیم دار است.

۲٫غذاهای شیرین- سطح قند خون در بارداری پایین است و توازن بین قند خون و انسولیین نیست. به همین خاطر با دریافت غذاهای شیرین, بدن به دنبال بالا بردن قند خون است.

۳٫غذاهای تند و فلفلی- اگرچه خیلی به اندازه غذاهای شور و ترش شایع نیست. زنان قدیم اعتقاد داشتند مادری که ویار غذاهای تند دارد بچه اس پسر است! که دلیل علمی و مستندی دال بر آن وجود ندارد!

۴٫غذاهای اسیدی- این تمایل شاید به علت کاهش ترشح اسید معده است. همچنین بدن به ویتامین های موجود در این غذاها مانند ویتامین ث , نیاز دارد.

۵٫ویار مواد غیر خوراکی- پیکا اصطلاحی برای ویار مواد غیر خوراکی است که مشکلاتی برای مادر و جنین ایجاد می کند. یخ, خاک, گچ, شناسته نمونه ای از پیکا است.

۶٫ویار خوراکی های ناسالم مانند قهوه, الکل, پفک و چیپس, فست فود- این خوراکی ها با اینکه کالری بالایی دارند اما مواد مغذی را برای مادر و جنین تامین نمی کنند و حتی باعث چاقی هستند.

 

 

ویار حاملگی و جنسیت جنین | آیا ویار یک ماده غذایی نشان دهنده جنسیت بچه است؟!
از قدیم مادران میگفتند اگر ویار چیزهای شیرین کنی بچه ات دختر و اگر چیزهای ترش و شور دلت بخواهد بچه پسر است. در حالی که هیچ مدرک مستند علمی دال بر این ادعاها وجود ندارد که ولع به شیرینی نشان دهنده جنسیت دختر جنین باشد!

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *