تاثیر ورزش بر دیابت نوع 2
تاثیر ورزش بر دیابت نوع 2

تاثیر ورزش بر دیابت نوع ۲

تاثیر ورزش بر دیابت نوع ۲

دیابت بیماری مزمن تمدن است که درمان قطعی ندارد. اما با اصلاح سبک زندگی, فعالیت بدنی و رزیم غذایی می توان به خوبی بیماری را کنترل کرد و از عوارض خطرناک آن در امان ماند.

در اینجا فعالیت بدنی و ورزش افراد دیابتی برا بررسی خواهیم کرد و توصیه هایی برای افزایش تحرک جسمانی داریم:

افزایش فعالیت بدنی در برنامه کنترل دیابت یکی از بهترین چیزها برای غلبه بر این بیماری است. ورزش موجب تثبیت سطح قند خون, کنترل وزن (که اثر مثبت بر کنترل قند خون دارد), کاهش دردها و بهبود خلق و خو می شود.

راه های ساده برای افزایش فعالیت بدنی

نیازی نیست تا حتما برای افزایش فعالیت بدنی در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. فعالیت های بسیاری وجود دارد که می توانید با انجام آن ها تحرک جسمانی کافی داشته باشید.

هر روز عصر پیاده روی کنید. اگر فرزند دارید حتما او را با خود همراه کنید.
در محل کار سعی کنید برای بعضی کارها ایستاده باشید و کمتر بنشینید.
از پله به جای آسانسور و پله برقی استفاده کنید.
در انجام کارهای خانه مشارکت فعال داشته باشید! گردگیری, جارو کشیدن, ظرف شستن و حتی شستن لباس با دست موجب افزایش فعالیت بدنی است که نیاز به هزینه و صرف زمان خاص ندارد!
به جای ماشین شخصی از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه استفاده کنید.

 

 

تاثیر ورزش بر دیابت نوع 2
تاثیر ورزش بر دیابت نوع ۲

 

 

ورزش های هوازی
ورزش های هوازی موجب افزایش فعالیت قلب و ریه ها است. شنا, آیروبیک, پیاده روی تند از انواع ورزش های هوازی هستند. ورزش های هوازی را به طور منظم انجام دهید تا علاوه بر کنترل سطح قند خون, قوای جسمانی شما هم افزایش یابد.
بیماران دیابتی که ورزش هوازی به طور منظم انجام می دهند کمتر به تزیرق انسولین احتیاج پیدا می کنند. حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی در ۵ روز هفته میزان مناسبی برای یک فرد دیابتی است.

ورزش های استقامتی
همیشه به طور کلی برای افراد دیابتی ورزش های هوازی پیشنهاد می شود در حالی که ورزش های استقامتی مانند کار با وزنه و وزنه برداری نیز برای تحریک انسولین کمک کننده است. استفاده از وزنه برای عضله سازی و کنترل وزن مناسب است.

مراقب قند خون خود باشید
حتما توصیه می شود زیر نظر مشاور تغذیه رژیم غذایی دیابتی دریافت کنید تا در کنار مصرف دارو و انجام ورزش دچار افت قند خون نشوید. دریافت یک میان وعده سبک پیش از ورزش بسیار مهم است تا سطح قند خون در حین ورزش و یا پس از آن افت نکند. همچنین دریافت کافی مایعات در ورزش مهم است.
پس در نظر داشته باشید که بدون احتیاط شروع به ورزش سنگین نکنید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

ورزش دیابت نوع 2

ورزش دیابت نوع ۲

ورزش دیابت نوع ۲ ورزش یک اصل مهم در مدیریت دیابت است. اینجا راه های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *