درمان قطعی قند خون با روغن ماهی

درمان قطعی قند خون با مصرف اسیدهای چرب ضروری

درمان قطعی قند خون , حفظ سلامت مغز را نیز در پی دارد . قند خون بالا باعث آسیب به بافت مغز است .
دیابت نوع ۲ با قند خون بالا و سایر علائم سندرم متابولیک همراه است . درمان در این بیماری با کنترل قند خون و کنترل دریافت کربوهیدرات در قالب رژیم غذایی دریابتی صورت می گیرد . یافته های جدید حاکی از آن است که روغن ماهی می تواند اثرات منفی قند خون بالا را در بدن به ویژه در مغز تقلیل دهد .
قند خون بالا باعث بروز مقاومت به انسولین می گردد که در پی آن ابتلا به بیماری هایی نظیر سندرم تخمدان پلی کیستیک , کبد چرب , چربی خون بالا رخ می دهد .

اسیدچرب ضروری موجود در زوغن ماهی به نام DHA اثرات قند خون بالا را در بدن کاهش می دهد .

درمان قطعی قند خون با روغن ماهی
درمان قطعی قند خون با روغن ماهی

افراد دیابتی برای پیشگیری از وخیم شدن بیماری خود بسیار باید مراقب قند دریافتی خود باشند . انواع نوشابه ها و نوشیدنی های صنعتی , شیرینی ها و بیسکوئیت ها , بستنی ها حاوی مقادیر بالایی قند و چربی می باشند که برای افراد دیابتی بسیار مضر است . و دریافت آن ها باید با احتیاط کامل باشد .

قند بالا خون در مغز باعث آسیب به بافت آن و اسیب های ژنی می گردد . در حالی که اسید چرب DHA موجود در روغن ماهی این صدمات و اسیب ها را کاهش میدهد . DHA و EPA دو اسید چرب امگا-۳ موجود در روغن ماهی می باشند .

از دیگر فواید مصرف روغن ماهی برای دیابتی ها می توان به تاثیر آن بر کاهش وزن اشاره نمود . روغن ماهی با کاهش التهاب و کاهش سطح هورمون کورتیزول به کنترل وزن نیز کمک می کند . همچنین از زوال مغزی و ابتلا به آلزایمر نیز پیشگیری می کند .

البته توصیه می شود مصرف مکمل روغن ماهی حتما زیر نظر متخصص تغذیه و با مشورت باشد .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها روی فیبرها تمرکز کنید تا قند خونتان متعادل شود! فیبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *