درمان سریع افسردگی پس از زایمان
درمان سریع افسردگی پس از زایمان

درمان سریع افسردگی پس از زایمان

درمان سریع افسردگی پس از زایمان با تامین ویتامین های ضروری برای مادر

درمان سریع افسردگی پس از زایمان با کمک پدر به راحتی صورت می گیرد . توصیه های تغذیه ای برای رفع این حالت پس از تولد جنین بسیار کارگشا می باشند .
افسردگی پس از زایمان , نوعی از افسردگی است که پس از زایمان ایجاد می شود و تا مدت کمی پس از آن درمان می گردد . علت آن به خاطر تغییرات هورمونی , ورود به دوره مادری و خستگی از دوران بارداری است .

تحقیقات جدید نشان داده اند که کمبود ریزمغذی های ضروری باعث بروز این افسردگی می شود . ویتامین ها و املاح معدنی برای تولید هورمون ها و نوروترنسمیترهای مغزی ضروری است . کمبود این مواد مغذی باعث بروز اختلالاتی از جمله افسردگی در زنان پس از زایمان می شود . همچنین ممکن است مشکلاتی نیز برای سلامتی نوزاد داشته باشد , زیرا نوزاد نیز به آن املاح معدنی و ویتامین ها برای رشد و تکامل احتیاج دارد .

 

درمان سریع افسردگی پس از زایمان
درمان سریع افسردگی پس از زایمان

 

کمبود ویتامین B12 یکی از عوامل موثر بروز افسردگی در زنان پس از زایمان است . و مشاهده است که رفع این کمبود به وسیله افزایش دریافت منابع طبیعی آن و یا داروهای تزریقی , به بهبود افسردگی کمک شایانی دارد . منبع غنی از ویتامین B12 گوشت قرمز است .

افسردگی به همراه تحریک پذیری و پریشانی است . دریافت کافی منابع غذایی منیزیم و ویتامین ب۶ نیز در درمان آن کمک کننده می باشند . زیرا منیزیم به همراه ویتامین ب۶ در تبدیل آمینواسید تریپتوفان به سروتونین در مغز نقش مهمی دارد .
منیزیم به عنوان آرام کننده قوی شناخته می شود و فشارهای عضلانی و عصبی را کاهش و میزان انرزی بدن را افزایش می دهد .

روی از دیگر املاح معدنی ضروری است که به طور رایج اغلب خانم ها به کمبود آن دچار می باشند . کمبود این ماده معدنی مهم منجر به بی اشتهایی عصبی , خستگی و بی حوصلگی می گردد . بهترین منبع روی گروه گوشت ها می باشند .

کانال تغذیه سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *