فیبر و لاغری سریع شکم
فیبر و لاغری سریع شکم

فیبر و لاغری سریع شکم

فیبر و لاغری سریع شکم بدون عارضه !

فیبر و لاغری دو همراه جدایی ناپذیر هستند . تاثیر فیبر بر کاهش وزن بر کسی پوشیده نیست . در این مقاله به بررسی چگونگی تاثیر فیبر بر کاهش وزن و سوزاندن چربی های شکمی پرداخته ایم .

چاقی شکمی به شدت برای سلامتی مضر است و باعث بالا رفتن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ع دیابت نوع ۲ و سایر مشکلات سلامتی می گردد .

تحقیقات اخیر نشان می دهند که افزایش مصرف منابع فیبری به از بین رفتن چاقی شکمی کمک شایانی دارد .

فیبرها به دو دسته فیبر محلول و نامحلول تقسیم می شوند . فیبر محلول با آب ترکیب می شود و ترکیبی ویسکوز , ژل مانند ایجاد می کند که سرعت تخلیه معده و ورود غذا به داخل روده را کند می کند . دریافت کافی منابع فیبر محلول در کاهش وزن و جلوگیری از چاقی مرکزی نقش دارد .

صدها میلیون باکتری مفید در روده انسان زندگی می کنند . این باکتری ها نه تنها برای سلامتی مضر نیستند , بلکه برای تولید برخی ویتامین ها در بدن , تجزیه و دفع مواد زائد بسیار ضروری نیز می باشند . برخی منافع سلامتی این باکتری ها عبارتند از کاهش خطر بیماری هایی نظیر دیابت نوع ۲ , مقاومت به انسولین و بیماری قلبی . دریافت کافی فیبر موجب حفظ جمعیت این باکتری ها و تغذیه آن ها می شود . این باکتری ها نقش اصلی را در تجزیه فیبر محلول دارند .

فیبر و لاغری سریع شکم
فیبر و لاغری سریع شکم

فیبر محلول یکی از قوی ترین سرکوب کننده های اشتها است . با کاهش اشتها میل به غذاخوردن کاهش می یابد در نتیجه کالری دریافتی طی روز کمتر و بدن برای تامین انرژی خود از چربی های انباشته شده استفاده می کند و لاغری رخ می دهد .

فیبر محلول موجب کاهش هورمون های گرسنگی مانند گرلین می گردد . همچنین تولید هورمون های سیری , مانند کوله سیتوکینین , GLP-1 , پپتید YY را افزایش می دهد .

منابع غذایی فیبر محلول کدام ها می باشند ؟؟؟
منابع غذایی فیبر محلول بسیار زیاد می باشند . تخم کتان , سیب زمینی , میوه هایی نظیر زردآلو و پرتقال , حبوبات و غلاتی مانند جو سرشار از فیبر محلول هستند .

اگرچه این موادغذایی سالم و طبیعی می باشند و اثرات مثبتی بر کاهش وزن دارند . اما باید توجه داشت که افراط در مصرف هر ماده غذایی ممکن است عوارض خود را داشته باشد . افراط در مصرف منابع فیبر محلول ممکن است باعث بروز اسهال , نفخ , گرفتگی عضله معده و … گردد .

در کنار بهره مندی از فواید فیبرهای محلول توصیه می شود حتما در فعالیت بدنی و رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید . انجام ورزش و پیروی از رژیم کاهش وزن اصولی دو عامل مهم در لاغری سریع و بدون عارضه می باشند .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

فیبر و یبوست | درمان یبوست به کمک مصرف مواد خوراکی حاوی فیبر

فیبر و یبوست | درمان یبوست به کمک تغذیه

فیبر و یبوست | درمان یبوست به کمک تغذیه فیبر و یبوست – آیا فیبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *