خوردن سیر در دوران شیردهی
خوردن سیر در دوران شیردهی

خوردن سیر در دوران شیردهی

خوردن سیر در دوران شیردهی

خوردن سیر در دوران شیردهی

خوردن سیر , پیاز و ادویه ها در شیردهی مفید است !!!
تغذیه دوران شیردهی به اندازه دوران پیش از بارداری و بارداری برای مادر و نوزاد مهم است . در صورتی که مادر رژیم غذایی متعادل و متنوع داشته باشد , تمام نیازهای تغذیه ای خود و نوزادش را تامین خواهد کرد .
طبق مطالعات قدیمی گفته می شد سیر , پیاز , گیاهان معطر و ادویه های تند از این قبیل موجب اذیت نوزاد و قطع شیر خوردن می شود . در حالی که نتایج مطالعات اخیر چیز دیگری را بیان می کنند .

مطالعات جدید نشان می دهند که خوردن سیر , پیاز و ادویه های تند توسط مادر شیرده باعث آزار و اذیت نوزاد نمی شود .

شیر مادر و مایع آمنیوتیک ( به هنگام بارداری ) مولکول های معطر جریان خون مادر را جذب می کنند . تحقیقات نشان می دهد نوزادانی که در معرض بوی خاصی در رحم مادر بوده اند , پس از تولد نیز از آن بود لذت می برند و وجود آن بو به هنگام شیردهی موجب تسهیل شیردهی است .

خوردن سیر در دوران شیردهی
خوردن سیر در دوران شیردهی

نوزادانی از شیر مادر تغذیه می شوند به علت تجربه بوهای خاص از شیر مادر راحت تر شیر و در آینده غذاهای مختلف را می خوردند . در حالی که این تجربه برای نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می کنند , رخ نمی دهد .

با توجه به مطالب فوق توصیه می شود در صورتی که به مواد غذایی خاصی آلرژی ندارید , از دوران بارداری همه مواد غذایی از جمله سیر , پیاز , ادویه ها معطر و … را در برنامه غذایی خود داشته باشید . تا به هنگام شیردهی بوی این مواد غذایی برای نوزاد شما جدید نباشد !

در صورتی که مادر به هنگام شیردهی تمام موادغذایی سالم و طبیعی را دریافت کند , کمبود ریزمغذی برای نوزاد بسیار کم اتفاق می افتد .و نوزاد تمام مواد مغذی ضروری خود را از شیر مادر تامین می کند . آرامش خاطر مادر از عوامل بسیار موثر برای افزایش حجم شیر و شیردهی موفق است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی

غذاهای ممنوعه دوران شیردهی بیشتر غذاها برای مادرانی که شیر می‌دهند ایمن است و ممنوعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *