استرس و کاهش وزن
استرس و کاهش وزن

استرس و کاهش وزن

استرس و کاهش وزن

استرس و کاهش وزن
استرس و پریشانی باعث توقف کاهش وزن است !
استرس طولانی مدت به چندین دلیل, باعث توقف کاهش وزن و لاغری می شود . خوردن بیش از حد , نداشتن انرژی و انگیزه کافی برای ورزش از دلایل آن است . اساسا افراد مضطرب مراقب سلامتی خود نیستند زیرا دغدغه آن ها عامل استرس زا است .

هنگامی که شما استرس دارید , غدد فوق کلیه هورمون کورتیزول ترشح می کنند . در صورتی که سطح این هورمون در خون به صورت مزمن بالا بماند , باعث چاقی شکمی می گردد .
سطح بالای هورمون کورتیزول همچنین باعث مقاومت به انسولین , گرسنگی شدید و تمایل بیش از حد به قند و کربوهیدرات می گردد .

استرس و کاهش وزن
استرس و کاهش وزن

تحقیقات اخیر به نتایج جدیدی رسیده اند . استرس مزمن باعث تولید ماده ای به نام “بتاتروفین” در بدن می شود که توانایی بدن را در شکستن و تجزیه چربی ها کاهش می دهد . حتی اگر از رژیم غذایی اصولی کاهش وزن پیروی و ورزش منظم و مستمر انجام شود . سطح بالای ماده بتاتروفین در بدن افراد مضطرب باعث سرکوب آنزیم تری گلیسیرید لیپاز می گردد . نقش اسن آنزیم در شکستن و تجزیه چربی های ذخیره شده است .

متاسفانه استرس های مزمن و عدم کاهش وزن از شایع ترین مشکلات افراد چاق است که به وفور در کلینیک های تغذیه دیده می شود . افرادی که از رژیم های کاهش وزن اصولی پیروی می کنند , اما نتیجه دلخواه خود را نمی گیرند . علت اصلی آن با توجه به مطالب فوق نگرانی و اضطراب است که باید رفع شود . ارامش خاطر یکی از فاکتورهای اصلی در برنامه کاهش وزن است , تا فرد به نتیجه ایده آل برسد .

زندگی امروزی سخت است و استرس های خاص خود را دارد . اما خود فرد باید به آرامش و کاهش استرس خود کمک کند . انجام ورزش منظم , رفتن به طبیعت و سفر , همراهی با خانواده و عزیزان , ارتباط عمیق با خداوند از جمله راه های کاهش اضطراب است .

توصیه تغذیه برای آرامش خیال و کاهش اضطراب دریافت کافی منابع منیزیم است . منیزیم ماده معدنی مهم در آرامش و ریلکس شدن است .

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

افسردگی و کاهش وزن

افسردگی و کاهش وزن

افسردگی و کاهش وزن | آیا چاقی باعث افسردگی می شود ؟ افسردگی و کاهش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *